fredag 18 januari 2013

Torsdagstankar blir fredagsfunderingar



Galleri fredag under detta inlägg!

Det blev en slö torsdag! Världens snällaste katt håller mig sällskap efter att jag har städat och plockat, vi vilar middag  och hon spinner, sakta klappar jag hennes sammetsmjuka öron och hon njuter av att bara vara. I går hade hon hittat en varm fläck på vårt köksgolv, en trygg plats där ingen kom åt henne tycktes hon tänka.

Katter är finurliga självständiga varelser, ibland undrar jag vad som rör sig i hennes huvud eftersom hon kan sova bort större delen av dygnet. Hon är tydlig med vad hon vill, väldigt social och har sjukt vassa klor när hon sätter den sidan till!


Ute är det lite sämre väder i dag, lite gråare, inte lika kallt så det kommer förhoppningsvis mer snö senare i dag, vore inte fel.  Jag har surfat runt letat inspiration till inlägg, letat kunskap. Läst ikapp i mina favoritbloggar och inser att jag hamnade i Lottas (Min plats i solens Bloggtriss) , så kul och uppskattat.

Hittade lite inspiration och planer till den kommande helgen, vi ska nog ta en tur till svärföräldrarna och hjälpa dem lite, och så ska vi bara vara. Det sista ordinarie arbetspasset är avklarat och det kändes lite i hjärtat när jag gick hem i kväll, men samtidigt så ser jag fram emot att få fortbilda mig och få mer kunskap om det som jag gör i min vardag. Nu väntar ett nytt liv och nya perspektiv!

Ha en skön helg!

Kramar
Nettan

2 kommentarer:

  1. Raraste Nettan! Läste Lottas fina text och jag blev så genomglad och varm inombords. Som jag brukar skriva...så glad att du bloggar. Älskar att läsa allt du skriver!

    När jag ser bilden på er lilla fyrbenta sötnos känns det i hjärtat hur mycket jag saknar vår älskling. Han kunde också sova mycket, var självständig och jag tänkte ofta precis som du, vad rör sig i hans lilla huvud.

    Vad fint att ni ska till dina svärföräldrar och så få lite "bara vara tid". Jag har det just nu ;)

    Stor kram Nettan!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta och tack för dina fina ord som rör djupt!
    I dag har vi haft en magisk dag i skogen som omger svärföräldrarnas hus, gått lång promenad och fotograferat massor!
    Allt kommer i ett eget inlägg när vi kommer hem sen!
    Än en gång tack för fina ord Lotta!

    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin