lördag 5 januari 2013

Frånvaron av ...

... sovmorgnar kan göra mig grinig, men när kroppen går  ner i semesterlunk och jag vaknar  vid ungefär samma tid som när det är vardag så måste det bero på att jag är utsövd eller? För stressen kryper inte rundor i kroppen just nu utan det är mer att jag har vaknat av mig själv, till knäppa fåglars kvitter första lördagen i januari. Tryggt insvept i min kokong av täcket vaknar jag, mannens armar tryggt omkring mig, som jag alltid somnar och vaknar. I går kväll var det en lugn kväll, barnen i säng tidigt och vi fastande framför en film vi totalt missat, Taken med Liam Neeson, hur 17 har vi missat den frågade vi oss efteråt?





Men med en kopp varm choklad, en bra bok och nerkrupen under favoritfilten, klassisk musik i lurarna ser jag dagen gry, och det verkar som om det kan bli en vacker dag i dag.  Himlen täcks inte utav massor av moln utan den skymtar gryningsblå. Härligt. Vi har inte några speciella lördagsplaner, mer än att en av dotterns kompisar kommer hit och vi planerar ett skogsäventyr med dem om vädret håller i sig.



Men än så länge är det tyst här hemma, så jag passar på, fortsätter att läsa, följa gryningen och låta dagen börja lugnt.

Kramar & ha en underbar lördag!

2 kommentarer:

  1. Mmm....så fint inlägg. Jag får lust att ha lov nu ;) Sovmorgnar, varm choklad, musik, så härligt!

    Vi har haft soligt idag. Så pigg man blir! Vilken skillnad det är. Jag vill just nu ha en lördag till. Vilken tur att det blir lördag igen om en vecka ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Du har nog rätt, det är vardagsstressen som gör att sovtimmarna inte räcker till. Tänk om man kunde gå ner i ledighetslunk även på vardagar.
    Kram.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin