tisdag 8 januari 2013

Omtumlande...




Oj, fick besked idag och inte vilket som helst! Så ikväll firar vi med bubbel, för från och med 21 januari läser jag till barnsjuksköterska med lön (inte full lön, men åtminstone inte studiemedel)! Så himla härligt att få positivt besked av chefen idag. Det blir en omställning att gå från arbete till heltidsstudier, men samtidigt ska det bli så kul att fördjupa sig i det som är min vardag att få mer kött på benen och kunskap bakom. Så det ska bli kul. Och åter igen blir jag Lundastudent. Om jag räknar samman alla univeristet jag pluggat vid så blir det några stycken, nämligen 7 st och då ingår Lund för tredje gången denna utbildning inräknad, som om jag har pluggat i mina dar? Jodå, en hel del.


Så nu blir det ut och leta studiematerial, och hitta bra kursare att plugga med. Ska bli spännande att få göra detta även om det kommer bli ett tufft år ekonomiskt sett- Men jag har ju gjort detta förut och vi ska väl klara av det igen!


Så om två veckor ser min vardag helt annorlunda ut och jag hoppas verkligen att det kommer massor med gott ur det här året!




(Alla bilder tumblr.com)

5 kommentarer:

  1. Grattis Nettan!! Så underbart besked. Förstår om du är lycklig!

    Jag beundrar dig som studerar och som följer din inre passion. Vilken förebild du är. Jag tycker du är ambitiös och så duktig!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta!
      Jo det känns härligt, det var ju det som var mitt mål när jag började läsa till sjuksköterska då när barnen var små. Nu fortsätter jag och följer det jag funderade så på i höstas.

      Kram
      Nettan

      Radera
  2. Försöker att kommentera här igen, Nettan. Har lite problem med det just för tillfället här hos dig.
    Vet inte om kommentaren jag skrev nyss kom med.
    Men det är underbart att du ska läsa till barnsjuksköterska.
    GRATTIS!!
    Förstår ju att du är innerligt glad. Ett år på skolbänken.
    HATTEN av, säger jag som är impad!!
    KRAMAR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!

      Jo det ska bli fantastiskt att få fördjupa sig i det som jag använder till vardags. Ser verkligen fram emot detta år, även om det blir tufft bitvis, så ska det gå vägen.

      Du får hålla tummarna för mig under det här året!

      Kram
      Nettan

      Radera
  3. Underbart Nettan! Grattis, grattis! Och vad spännande med en vår med studier. Jag tror att du kommer att stortrivas. Och 7 (!) universitet... heja dig! :)

    Själv har jag funderat på att studera lite igen. Jag kan sakna den där härliga och inspirerande känslan av att lära sig något nytt varje dag. Alla möten med nya människor och alla intressanta samtal.

    Lycka till nu vännen. Det kommer att gå strålande. Jag tror på dig.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin