torsdag 3 januari 2013

Tema vänskap





Temat för dagen är vänskap.
Några av mina starkaste barndomsminnen från jullov är de då min allra bästa vän tog bussen upp till Värmland från Göteborg. Vi brukade träffas på loven, jag åkte till henne och hennes härliga familj på somrarna, många fina minnen och så kom hon hem till mig på jullovet.  I dag påmindes jag om det av ett inlägg på facebook och jag böjade tänka på hur det var så där 25-30 år sedan, inga mobiltelefoner, bussen tog ca 6 timmar enkel resa, i dag är mångt och mycket ett klick bort, en snabb tåg/flygresa. Världen har sannerligen krympt.

 Vänskap som sträcker sig över lång tid och kort tid, vänner som man möter via bloggen och i det verkliga livet. Några av er som läser här har jag ju förmånen att känna både via blogg och privat, andra är rena underbara bloggvänner, vänner via sociala forum på nätet som kommer med härliga kommentarer och hejarop när allt känns grått och trist och jag funderar på att lägga ner. Jag gillar den trevliga atmosfär som råder i de bloggkretsar där jag rör mig och vill skicka ett kollektivt tack till er alla.


Alla de historier, tankar och funderingar jag får ta del av via era bloggar är så berikande. Bilder som talar ett eget språk, tankar som startar nya tankeprocesser, härligt!

Här hemma ser jag vänskapen blomma hos barnen, hos den store där vänskap för sisådär 8 år sedan var helt omöjlig finns nu ett vackert starkt vänskapsband, och det är så härligt att se och iaktta dessa processer. Dottern som knyter slingrande vänskapsband med bästa tjejkompisar och hennes tvillingbror som har sina vänner. Det sociala samspelet med andra är så otroligt viktigt.


Texten i bilden är så sann, för med vissa vänner är det precis så här, att inte ses på evigheter och när man sen träffas är det som om inte något har förändrats. Att bara prata i  kapp, vara och veta att jag finns där för dig på dina villkor är bland det vackraste med vänskap!

Så njut tillsammans med fina vänner och vårda vänskapen!

Dagens bilder tumblr.com.


3 kommentarer:

  1. Först och främst måste jag säga hur enormt glad jag blev för din underbara nyårshälsning. Jag fick tårar i ögonen!
    En dag hoppas jag få krama om dig på riktigt Nettan.

    Så fint du skriver om vänskap. Vad starka de minnena är när man var yngre. Det var det bästa som fanns att ses och få sova över hos varandra. Facebook och SMS existerade inte. Vi skrev brev. Och längtade.

    Citaten är så fina och sanna!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack själv för att du finns fina och kloka Nettan och sprider så mycket värme och glädje här i bloggvärlden. Du och ditt stora hjärta behövs här i bloggvärlden.♥

    Vänskap är sannerligen en av livets stora skatter. Något att vårda ömt. Och visst är den vänskap där man bara fortsätter där man slutade sist, oavsett hur längesedan det var, rent magisk. Vänner som älskar en no matter what. Med fel och brister och allt.

    Själv är jag så tacksam för den fina bloggvänskap vi delar. Tack för att du finns.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin