söndag 20 januari 2013

Härliga söndag!


Finns det något vackrare än den blå himlen en kall januarisöndag? Tror bara det kan slås av himmel över hav på sommaren?



Vi packade in oss i bilen efter frukost och åkte ut till Bokskogen, Torup, många människor i rörelse, hundar barnvagnar, pulkor och kälkar. Nästa helg om vädret håller i sig blir det korvgrillning och mys i någon av de vackra strövområden som finns här i södra Skåne.


Naturen i bokskogen är vacker året om, men jag gillar verkligen detta isiga, kalla som är nu för det är stilla i skogen, lugnt och tyst, vissa vardagar åker jag ju dit på morgonen, och då är det knäpptyst i skogen, ingen som rör sig och det är så härligt att komma dit ett riktigt andningshål!

Så den här senaste veckan har inneburit regelbundna powerwalks, promenader med man och barn (går lite långsammare då) och nyttig mat, känns som om det blivit en god start på det här året! Men nu har jag stora fjärilar i magen inför morgondagens skolstart, kanske bäst att bota det med en varm dusch, en bra film och snabbt i säng och hoppas att jag kan sova några timmar i natt!

Ha en skön vecka.

3 kommentarer:

  1. Mmmm....ljuvligt!!

    Tack för att du tyckte till om mina förslag Nettan ;)

    Vi får se vad det blir!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Jo det var härligt Lotta! Skönt att komma ut och andas frisk luft!
    Klart jag gillar dina förslag, det svåra var att välja vilka!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Mmmmm...vilka vackra bilder i båda dina inlägg.
    Håller med dig till 100 att en blå himmel över gnistrande snö är oslagbart. Samma sak med blå sommarhimmel över vatten...ahhh!!
    Så fint att ni verkligen HAR riktig vinter nu! SÅ ska det ju vara. Inget snack om den saken!!
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin