onsdag 30 januari 2013

Stormvarning utfärdad

Kommer den bli som stormen Gudrun 2005? Då bodde vi på Almbacken och tvillingarna var inte ens två år, men jag minns att takpannorna flög av från taket  och  landade alldeles utanför vår ytterdörr. Jag vetinte hur allvarlig den här stormen kommer att bli, men de varnar för stormbyar över Skåne, och vi får väl se vad som kommer in över oss här i sydvästra hörnet.

I dag har det varit en oerhört intressant föreläsning, som handlade om hur man i barnhälsovården bemöter de för tidigt födda barnen, så givande, så tankeväckande eftersom jag är van vid något helt annat. Men den här tiden på året väcker alltid minnen om hur det var för nio år sedan då jag var ytterst höggravid och väldigt trött på det, men som sagt mer om det om en vecka...

Här hemma blommar min vackra tulpanbukett, tulpan är verkligen en av mina favoritblommor, jag  kan inte få nog av dem...


Vi har hunnit med massor i dag, båda barnen har haft sina ordinarie lektioner på musikskolan, de har spelat på cafékonsert och det är så kul att följa deras musiska utveckling, på ett år har dottern gjort fantastiska framsteg i sitt flöjtspel, och på bara ett halvår har sonens blyghet halverats. Härligt.

Nu väntar förhoppningsvis en god natts sömn, och i morgon seminarium kring artikelgranskning och föreläsning, dagarna går snabbt. Första inlämningsuppgiften, en bokrecension är inlämnad och klar så nu tar mina skrivkompisar och jag itu med nästa uppgift! Boken vi läste heter Imamens dotter av Hannah Shah och jag kan rekommendera den.


Ha en härlig torsdag alla fina!

2 kommentarer:

  1. Ja hu, vad det blåser utomhus! Inte i närheten av Gudrun men blåsigt så det räcker och blir över. Skönt att det ska avta under dagen.

    Spännande med givande föreläsningar. Det är det jag saknar allra mest från min studietid. Alla föreläsningar, möten och diskussioner med andra människor. Nya tankar och infallsvinklar. En känsla av att lära sig något nytt varje dag.

    Vad roligt att alla era barn tycker om att spela instrument. Våra döttrar älskar musik men ingen av dem var ett dugg intresserade av att gå på musikskolan. Men äldsta dottern har på helt egen hand lärt sig spela gitarr (jag som har spelat gitarr är sjukt imponerad) och skriver egna låtar (hon drömmer om att bli musikproducent en dag). Nu har hon gett sig på det gamla pianot som står här hemma och lär sig på egen hand (och en musiklärare på skolan som uppmuntrar henne). Jag njuter av all musik som virvlar runt i vårt hus varje dag. :)

    Sköt om dig Nettan och ha ett bra slut på denna vecka.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ruggiga stormar ni kan drabbad av.
    Hoppas det gick bra.
    Vi drabbadas också av stora stormar här då och då.
    Tornadovarningar igår, men inget nedslag. TACK och LOV!!!


    Vad roligt med bra föreläsningar. Underbart.
    Kul med dina musicerande barn.

    Kram!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin