söndag 13 januari 2013

Andra januarisöndagen...

...på det nya året. Ute faller snön och sedan jag gick upp har det bara ökat.  Tjugondag Knut i dag och Knut kör julen ut! Kommer kännas tomt och kalt i fönstren när stjärnorna är borta. Huset kommer kännas tomt eftersom store sonen åker tillbaka till den värmländska skogen, inga mer tonåringar som förgyller med sin charm under de kommande veckorna. Men en månad kommer gå fort både för honom och för oss, sen närmar sig våren, sökningar till musikhögskolan som skall förberedas för hans del, provspelningar skall göras, tentaplugg för min del och jobb för mannen. Men avsked är lika tungt ändå och jag ser inte fram emot dagens avsked, inte alls.


Så nu ska vi återgå till vår vanliga vardag, för fram till idag har det funnits ett skimmer av jullov. Men from imorgon är det vanlig vardag för oss här hemma, och det ska faktiskt bli skönt att komma in i vanliga rutiner igen.

Veckan som kommer utgör min sista ordinarie arbetsvecka, efter det kommer jag bara gå in på timmar eftersom jag är tjänstledig och det känns annorlunda att veta att jag själv kommer styra över mina arbetstider. Frihet med ansvar och det känns som att det kommer att bli ett bra år.

Vad hittar ni andra på den här andra söndagen i januari? Ha det gott!

8 kommentarer:

  1. Jag vill också ha snö! Men här verkar det inte komma någon. Julen städas bort idag utom granen som åker i morron. Lite nyfiken är jag och eftersom jag nyss har hittat din blogg så "känner" jag dig ju inte än. Hur många barn har du, hur gamla och vad gör sonen i Värmland? Vill duninte svara så är det helt ok :-)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Agneta!

      Här kommer lite svar på dina frågor. Har tre barn, en stor kille på nitton som pluggar klassisk musik på Ingesund, Arvika, med mål att plugga vidare inom musik. Sedan har jag ett tvillingpar på nio år. Man och bor mellan Lund och Malmö i Skåne. Ursprungligen är jag från sydvästra hörnet av Värmland.
      Jag jobbar som sjuksköterska och ska nu läsa en vidareutbildning. Tycker om massor av olika saker som du säkert kommer upptäcka via bloggen!

      Kram
      Nettan

      Radera
    2. Haha det var nästan det jag trodde! Jag bor ca en km från Ingesund. Ibland är världen liten.
      Kram

      Radera
    3. Ja otroligt liten! Han har gått på skolan där hela hösten och har nu en intensiv vår framför sig!

      Kram

      Radera
  2. Å, jag vet. Avsked är blev det svåraste. Det känns, gör ont, sliter.

    Nettan, jag har glömt att fråga vad din text heter som du använder. Den är så snygg! Skulle vilja piffa upp min ;)

    Idag är det grått här igen och jag anpassar mig efter den känslan. God omelett till lunch, läsa en stund senare med en kopp te. Skön musik spelar också.

    Håller med om att det är tomt i fönstren nu när all jul är borta. En bukett blommor och fina ljus på bordet piggar upp!

    Sköt om er! Ha en fin kväll

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta!

      Har saknat dina rara kommentarer, hoppas att du gjort något kul och haft en fantastisk helg!

      Oj du undrar vad typsnittet heter, det i rubriken heter Dancing Script tror jag, sök på Google fonts så kan du hitta det där och ladda ner och lägga till det i datorns typsnitt. Och typsnittet i texten är ett typsnitt som heter Josefine Sans.

      Ta hand om dig vännen!

      Kram

      Nettan

      Radera
  3. Du vet att jag också vill ha snö, mer än ngt annat så här i vintertid.
    Avsked är smärtsamma.
    Alltid.
    Avskyr, och det blir värre för varje år.
    Vi hade en fin dag igår med dimma och mildväder, golden globe galan på kvällen.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Usch för avsked, men det blir kära återseenden. Jag bävar för var vår dotter kommer hamna när det blir dags att plugga vidare efter gymnasiet ... men huvudsaken är ändå att de får göra det de vill och strävar efter. Det får bli trösten.

    Vår jul har åkt ut under veckan som gick, lite i taget, så jag har hunnit vänja mig lite. Men grått, grått ... och det kan vara skönt, som Lotta säger;), men jag tycker nog att det har varit liiite fööör myyycket hos oss.

    Ha en fin vecka och lycka till med pluggandet! Härligt att få göra ett sådant steg:)

    Kramar
    Suz

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin