torsdag 31 januari 2013

Ibland ...

... så händer det, ibland växer man en meter på bara en sekund, i dag var det en sådan dag. Att våga tro på sig själv och på sina tankar, och inte bara låta  tankarna stanna vid tankar utan bli till formulerad handling. Det preliminära ämnet till magistern är spikat, så himla gott, nu slipper jag ha den delen av kvarnstenen hängande runt halsen och jag kan fokusera på de gruppuppgifter som ska lämnas in. Skönt. I dag gick också första examinationen av stapeln och det gick bra, känns skönt att lägga saker och ting bakom sig.


Kvällarna tillbringar jag med näsan i kurslitteratur, funderar och vrider och vänder på saker och ting. Pusselbitar som sakta faller på plats.
Att sedan möta nya människor, grupprocesser, möten som skapar kreativitet, lust att lära får mig att tro på saker och ting igen, inspiration som kommer krypande så sakteliga och som jag saknat under den sista tiden, jag tycker att det är underbart!


Så snart går jag in i skrivprocessen, för att börja skapa en projektplan tillsammans med min skrivkollega, och visst blir man sugen på att plugga när man vet att det finns sådana här bibliotek lite varstans i världen?

Dagens bilder kommer via, och jag har fler roliga bilder på lager för framtida inlägg.

Och stormen då? Jodå det blåste på ordentligt i morse och under förmiddagen och det var iskallt i dag när vi fick gå ut i blåsten pga brandlarm. Jag gillar när det stormar,  men jag gillar inte att behöva gå ut om jag inte har valt det själv.

Nu ska jag ha en kreativ torsdagskväll, hoppas att den blir bra för alla er andra!

2 kommentarer:

  1. Härligt med såna dagar! Mina känns inte riktigt så just nu, men jag hoppas det ändrar sig.Jag blir uppriktigt imponerad av människor som studerar, vet vad de vill och klarar att plugga, tror inte att jag skulle fixa det.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Får lite längtan till att plugga igen när jag läser ditt inlägg. Är ju himla kul att lära sig nytt, träffa nya människor och vidga vyerna!
    Jag tog en paus i städandet och tittade in hos dig, skulle egentligen vilja strunta i resten och bara surfa, men det är ju så skönt när det är rent och fint hemma!

    ha en skön lördag, hoppa att du har sol också! KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin