fredag 11 januari 2013

Fredagsfunderingar




Äntligen är det minusgrader och jag blir så glad, ända in i själen, för det ska vara vinter när det är vinter, våren ska inte komma fem veckor för tidigt till Skåne, temperaturen ska inte ligga över noll dygnet runt redan i januari. Men  igår vände det, det singlade vita flingor i luften när jag åkte till jobbet igår  och det är minusgrader ute, himlen har snörika moln på ingång och jag gillart.

Här hemma är det ledig fredag, två nedräkningar pågår, på söndag är det dags för avsked, en månad hemma har gått snabbt, vi har fått umgås ordentligt med store sonen, men nu börjar en ny termin och så klart är det dags att återvända till de värmländska skogarna. Kul för honom! Jag räknar ner mina arbetspass inte många kvar, bara fem stycken innan det blir en annan verklighet här hemma. Så konstigt det kommer att bli.
Vi planerar för en mysig fredagseftermiddag och kväll, barnen har beställt tacos och vi planerar att bara vara och ta vara på kvällen. 

Ha en skön fredag med nära & kära

7 kommentarer:

  1. Låter hur skönt som helst! Ta hand om er och njut av fredagen!

    Varma kramar från en annan skåning!
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Suz!

      Jo det blev en avkopplande fredag, lite städ, plock och pyssel, samvaro med store sonen som snart åker igen.

      Kramar

      Nettan

      Radera
  2. Ha en fin fredag. Ännu bara fredagmorgon här, och det känns skönt.
    Ser fram emot ditt inlägg om ovanor ;-)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika!

      Nu finns inlägget om ovanor att läsa!
      Hoppas att du haft en fin fredag!

      Kramar
      Nettan

      Radera
  3. Håller med om att det ska vara minusgrader och helst snö när det är vinter. Vi har haft flera dagar med plusgrader tom här i Värmland, gillas inte. Hoppas din fredag blev skön!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Njut av er fredagskväll och mys Nettan. :) Här blev det också kallt idag (dock ingen snö) men jag måste ju erkänna att jag trivdes med de där plusgraderna jag. Skånsk vinter. ;)

    Ta hand om varandra och kramas mycket denna helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Fredagsmys är det bästa, att få varva ner med våra kära, eller hur!?
    Hoppas att helgen forsättewr i samma anda för er, kraaam!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin