tisdag 1 januari 2013

Nytt år nya möjligheter


Välkommen  till år 2013, ett nytt år fyllt av nya möjligheter, nya äventyr och det är något krispigt över ett alldeles nytt år på dess första dag.



I år ger jag inga nyårslöften, utan det jag tänker göra är att ta vara på livet precis som det är, våga prova nya saker och utmana mig själv lite mer. Våga skriva på ett nytt sätt och våga ta klivet fast jag i bland tvekar.

Vi hade en fantastisk nyårsafton i goda vänners lag, många skratt och samtalsämnen avhandlades under årets sista timmar. Ute blåste det som det ofta gör i Skåne, och vid tolvslaget regnade det från alla håll. Men vi trotsade vädret och kollade fyrverkerierna som smälldes av.


Gårdagens nyårsmeny bestod av toast med rom och skagenröra, hasselbackspotatis och champinjongratinerad fläskfilé samt en väldigt god kladdkaka med mandelkross ovanpå. Att alla gillade menyn rådde det inga tvivel om.

Lyckades fånga dottern och faster/svägerska på bild, tillsammans med nyårsstilige sonen som efter vårt nyårsfirande efterfestade i Lund tillsammans med sina kompisar. Härligt med ungdomars ork och kreativitet. Kul att han ville dela en del av kvällen med oss nu när han är hemma.

På det stora hela hade vi en härlig kväll och tyvärr var jag inte lika flitig med kameran som jag brukar men så får det bli ibland. Kanske kan det bli en förbättringspotential under detta år, att bli mer ögonblicksbildsfotograf?


Vi avslutade gårdagen/natten med att hälsa på hemma hos svägerskans fina grannar, Anki och Lennart och de har ett fantastiskt hus, och underbara hundar som vi fick träffa. Barnen gillade möjligheterna att hänga i baren och sonen gillade musikvalet och vi vuxna bara njöt av att avsluta en bra kväll på detta sätt. Väl hemma igen var alla lättvaggade och somnade oerhört gott.

I dag första dagen på det nya året blir det nyårskonsert, pyjamashäng, Ivanhoe, varm choklad och massor av avkoppling!

Så  njut av dagen med allt vad det innebär!

Kramar


6 kommentarer:

  1. Önskar dig ett Gott Nytt År och en riktigt god fortsättning på 2013!
    Hoppas på ett år fyllt med fina inlägg här på din mysiga blogg och jag är så glad att jag hittade hit:)

    Många kramar
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Suz!
      Ska göra mitt bästa för att leva upp till dina förhoppningar under 2013. Hoppas att du har en härlig fortsättning på det nya året!

      Kram

      Radera
  2. Gott nytt år och god fortsättning
    Här har det varit en riktigt slödag
    En liten promenad och sen soffhäng
    Haven skön kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyårsdagen är en riktig slödag även här. Vi brukar bara se till at starta det nya året med en god middag och så gjorde vi i även i år.
      Kramar

      Radera
  3. Vilken härlig nyårskväll ni hade! Sonen är så stilig!

    Att se nyårskonserten från Wien är en höjdpunkt, tyvärr kunde jag inte se den live men glädjande nog var det ett kortare version senare ikväll på amerikansk public TV.

    Er nyårsdag låter så skön och avkopplande! Dina tankar om det nya året delar jag Nettan <3

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta!
      Jo det var en skön och avkopplande nyårsdag, det kändes väldigt avkopplande att bara få slappa och vara och veta att det är ok att börja det nya året så. Nyårskonserten var som alltid underbar, dottern tyckte dock att det kunde varit mer dans.

      Kramar

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin