tisdag 16 augusti 2011

Morgonvanor och ovanor

Finns de så här skolstartstider?

Så klart att det gör, en av mina bra morgonvanor är att varje morgon om jag är ledig eller jobbar kvällsskift så går jag ut och går i samband med att barnen åker med skolbussen. En skön morgonpromenad här ute på landet är otroligt rogivande och det går att få syn på både vackert landskap och djurlivet kring de dammar som ligger ute på åkrarna!


På min morgonpromenad idag efter att jag skjutsat mannen till Lund i arla morgonstund, så tänkte jag att en sån här underbar morgon kan jag inte slösa bort. På med skorna, gjorde upptäckten att alla mina spellistor i Spotify hade osynkat sig, så för en gångs skull blev det Sommar i P1 med sommarpratarna som gjorde mig sällskap på promenaden, Johan Wester är riktigt underhållande att lyssna på! Det är skönt att promenera, rensa hjärnan och bara låta den gå på tomgång en stund är så otroligt skönt! 
På min promenadslinga passerar jag byns bonde, deras gård ligger otroligt vackert med underbar utsikt, jag fascineras av uthusens gamla väggar och hur de murat igen gamla fönster.



Väl hemma så känns det skönt att ha hittat tillbaka till en bra vana igen, efter att ha haft lata semestermornar under en längre tid med regn som öst ner har det varit så otroligt lätt att bara krypa tillbaka ner under täcket efter morgonskjutsningen av mannen till bussen.
Skönt ska det också bli när skolan drar igång nästa vecka och barnen kommer tillbaka in i sina skolvanor, när de vanliga rutinerna faller på plats och vardagen återvänder!
Ovanor då? Jo det har vi också i denna familjen, massor, men inga morgonovanor mer än att jag är inte människa förrän jag fått dricka min första kopp te i lugn och ro på morgonen. 


Ha en härlig tisdag! Här ska vi njuta av solen som vi inte sett på länge!

1 kommentar:

  1. Vackra bilder och inspirerande att du "fångar dagen", tillfället och tar en promenad. Jätteskönt!

    Jag läste också Lottas inlägg om mobbing och vuxenansvar. Vi kan alla relatera till detta.

    Jag hörde ett bra reportage på radion här, motsvarande svenska P1. Där sas det rakt ut: vi föräldrar måste ta vårt ansvar. Om vi är förälder till ett barn som mobbar, är det något vi har del i och måste engagera oss i och ta ansvar för.

    Det kändes så rakt på att höra det, att någon säger att det börjar med oss vuxna som lär våra barn vad som är rätt och fel, precis som du skriver. De sociala koderna.

    KRam!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin