onsdag 17 augusti 2011

Den vimsiga mamman

Vet ni vad som händer om en diabetiker tar för mycket av sin medicin och inte äter ordentligt? Jo blodsockret faller nått sanslöst, min familj är aningens trötta på mig då jag ibland tänker lite fel, åker och handlar på eftermiddagen utan att ha ätit sen lunch, store sonen suckar och skakar på huvudet åt vimsiga mamman i affären. Men känslan som infinner sig när man vet att man är på väg ner mot lågt blodsocker är creepy, blir skakig invärtes i kroppen och känner mig dimmig i huvudet, lite nödlösning efter inköpen och efter en stund känns det ok att sätta sig i bilen igen och köra. Jag har fortfarande inte fått med mig druvsocker i handväskan, men from i kväll ska jag lägga ner ett paket, sen ska jag lära mig själv att planera bättre och sköta mig bättre, jag slarvmaja no 1 när de gäller mig själv.

/A

2 kommentarer:

  1. Hade det varit något av dina barn så hade du aldrig slarvat med måltiderna eller glömt druvsocker, eller hur? Glöm inte bort dig själv vännen=)

    SvaraRadera
  2. Det har du fullständigt rätt i, men de är så enkelt att bortse från sig själv och tro att man är supermom!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin