fredag 12 augusti 2011

Gryningsljus

Tänk att gryningsljus kan vara så dramatiskt, så ljuvligt vackert, trolskt och magiskt. Att se solen gå upp mellan molnen en klar kall morgon, eller en vintergrynings bleka sken, jämfört med det milda gryningsljuset om våren.
Idag var det en morgon mitt mellan regn och solljus och solen som steg upp i ett gyllne/bronsfärgat dis, inte fullt lika vackert som igår men ändå fanns det vackra där, skimrande och gav hopp om en vacker dag. och tänk, just nu regnar det inte längre, kanske kan det bli en dag utan regn, låt oss hoppas på det!




Och så till något helt annat, dagens filmtips:

I kväll går en underbar filmklassiker på SVT 1 som fortsätter på sitt 80-tals tema med filmer från min ungdomstid. Att se Meryl Streep och Robert Redford i filmatiseringen om Karen Blixens liv i Kenya och på det kaffeplantage hon och hennes man driver är en underbar filmatisering, och det är tur vi har en inspelningsbar box här hemma, för den här gången tänker jag spara den digitalt!


Bilden hämtad här

Ha en underbar fredag! Och du som kikar in och läser, lämna gärna en kommentar, så jag kan besöka dig också!

2 kommentarer:

  1. Det finns verkligen inget hoppfullare än en gryning och precis som du säger så är det nästan rent magiskt att få vara med om det.

    Jag hoppas att ni fick lite sol på er idag? Här kikade den fram lite på förmiddagen, sedan har det mest varit hotfulla moln och kallt. Så idag har vi haft en mysig pyjamasdag istället. Det behöver man emellanåt! :)

    Ja, "Out of Africa" är en vacker film och varje gång jag ser den får jag en enorm längtan att åka till Afrika. Under gynsietiden läste vi Karen Blixen, såg filmen och dokumentärer och besökte hennes hem i Danmark. Vi fick en rejäl Karen Blixen-dos av vår lärare och det är jag tacksam för.

    Ha en fin helg vännen och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vacker bild och ljuvligt med gryningsljus.

    Jag har också besökt Karen Blixens hem i Rungstedt om jag inte minns fel. Helt kär i hennes Afrika!

    Kram och ha en fin helg Nettan

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin