fredag 19 augusti 2011

Fredag kära fredag


Två av mina favoritbilder från förra året får göra repris även i år för så här
                                                                  var det i morse.

Tänk att en veckodag kan vara så efterlängtad och det är som om livet går in i någon slags slowmotion. Dagen började med den sedvanliga körningen och i morse öste regnet ner igen. Nu några timmar senare har det i varje fall slutat regna, ca 15 grader varmt. Ute blåser det, inte full storm, men en sån där typisk pre-höst kulingvind som gör att de numera mer gula än gröna löven på Ornäsbjörken på baksidan singlar ner, en förkänning om det som komma skall. Barnen har busat både inne och ute, kom nyss in alldeles rödrosiga efter att ha jagat varandra runt trädgården. Här hemma har dagen dock gått snabbt, inköp av födelsedagspresenter till mannen som "fyller jämt" till veckan är klart, likaså helgens matinköp. I kväll ska vi ha filmkväll med den store och hans kompisar, det är X-men som står på schemat tillsammans med tacos och annat trevligt. Dottern tyckte att det blev för bra med så många grabbar här hemma att hon tar en tur till bästa tjejkompisen och stannar över natten, de är härliga dessa tjejer, kompletterar varandra bra och leker så himla bra tillsammans!



För min del blir det lite mer avkoppling i soffan (och inte i min sköna solstol då någon knyckt solen idag), en bra bok och en kopp te innan jag fortsätter med fredagsbestyren!

4 kommentarer:

  1. Jag älskar fredagar!!! Och jag får den där härliga fredagskänslan när jag läser din text. Film och tacos dessutom...gott o trevligt!

    Ha en riktigt trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Nettan!

    Vilka fina bilder och du gör helt rätt i att återanvända dem! Bra bilder kan man titta på hur många gånger som helst. :)

    Ja hu, vilket höstrusk som drog in över Skåne och tyvärr bestämde sig för att stanna kvar. I natt har det stormat och regnat rejält här hos oss. Jag har insett att de där ljuvliga sensommardoppen som jag hade hoppats på nog inte lär inträffa. Hösten verkar ha kommit för att stanna.

    Vilken mysig fredag hemma hos er! Det är något speciellt med fredagar. Livet lugnar ner sig och kroppen får välförtjänt vila och nyladdning. Jag hoppas att lördagen fortsätter i samma sköna tempo för er.

    Sköt om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta!
    Jo det blev en härlig fredagskväll, med underbart mys, och en och annan upplevelse med Wille!
    Vi ska ha en underbar helg och detsamma önskar jag dig & de dina!

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta! (Min plats i solen)

    Ja jag håller med om att härliga bilder måste ju kunna gå att visa igen! Ska kika vidare i mitt arkiv, kanske har jag fler?
    Ja höstrusket är verkligen här för att stanna verkar det som, för så som det blåst i natt.
    Ha en härlig helg vännen!
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin