söndag 14 augusti 2011

Ljus, ljuva ljus

Fördelen med att det mörknar tidigare är alla ljus i varierande form och färg som vi tänder. Jag är storkonsument av värmeljus (tealights), men även vanliga blockljus har sin plats i vårt hem, i lyktan som står i trappan på vägen upp, i den gamla öppna spisen i vårt TV-rum. Att njuta av ljusen hör helt klart hösten till och samtidigt är det så vackert med levande ljus i skymningen och i mörkret.



I går tog jag med mig ljusen till sovrummet, tänkte att de kan lysa medan jag läser, men som vanligt  när jag haft en fullspäckad dag så tog tröttheten ut sin rätt och jag somnade efter bara några sidor i boken. Dagen igår var ju rätt så fulltecknad, med bakning som upptog större delen av dagen,(även om jag hann med lite annat nyttigt också). I dag vaknade jag utvilad med massor av inspiration till kreativitet och det var länge sedan jag kände så!


Idag söndag blir en lugn hemmadag utan måsten, lite bra film finns på TV'ns box och kanske blir det soffhäng en stund i eftermiddag medan huset är tyst, en promenad i skymningen är inte heller fel. 
Ha en skön söndag!
/x

1 kommentar:

  1. Det låter skönt och relaxing Nettan!

    Jag är också storkonsument av värmeljus. Jag har tänt lite ljus här med för det är regningt och grått. Jag tycker det är mysigt :)

    Ha en skön söndagkväll!

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin