tisdag 31 januari 2012

Vänskap





Jag har några riktigt fina vänner, vänner som står mig så otroligt nära och som jag älskar oerhört mycket!

En av dem är Åsa och hennes fantastiska familj som just nu bor många mil bort, i Florida, USA. Vi har pratat mycket genom åren Åsa och jag. När jag flyttade till Skåne för snart 11 år sedan fanns hon där som en underbar person när jag började sjunga i kyrkokören. När vi flyttade till Djurslöv bodde vi  grannar och barnen älskade att gå ner till er (och vi också). Än så länge vet jag ingen som gör lika gott kaffe som du gör Pierre, och jag saknar våra samtal över en kopp te Åsa. Och framförallt saknar jag de härliga stunder av skratt, av roliga upptåg och den energi som ni alltid har delat med er av! Att få följa er härliga dotters karriär så här på avstånd gör mig lycklig. Jag hoppas att ni inte tar illa upp över att jag delar med mig av den länk ni skickade igår för denna duett är så vacker och gör mig stolt över att känna en så underbar person som er tös!

Jag längtar till den dag då det blir möjligt för oss att ta det där skuttet över Atlanten och tillbringa många härliga dagar tillsammans, att få skratta, dela minnen, och hitta på upptåg tillsammans ska bli så kul! Så Åsa, tack för att just du finns!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar hyllning till din vän och hennes familj och den fina vänskap ni delar. Jag blir alldeles varm inombords av att läsa det. Vänskap är verkligen en av livets stora skatter och en gåva att vårda ömt. Vilken lycka att ni har varandra.

    Och vilken underbar duett! Så otroligt vacker och båda två har fantastiska röster. Tack för att du delar med dig av denna pärla!

    Ha en fin helg Nettan!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin