tisdag 3 januari 2012

En morgon i januari

Kan börja på många sätt, men här hos oss började det med sovmorgon efter att ha blivit väckt innan gryningen av två bråkande pälsbollar. När vi väl gått upp började jag och familjens två yngsta med en promenad till bageriet.



På vägen dit passerade vi blomsteraffären, och jag fascinerades av allt det vita och klara, gnistrande som de hade i sin skyltning. Det tilltalade mig jättemycket och jag kunde inte låta bli så det blev en krukväxt och två ljuslyktor till köket.



Utanför blomsteraffären skyltades krispiga tulpaner i alla möjliga färger, men det får vänta till helgen när jag städat ut julen ordentligt!


Väl hemma igen blev det mysfrukost med barnen, varm choklad, gott bröd och ute känns det att vädret laddar för nästa stormområde som ska komma in över södra Sverige, enligt prognoserna skall det bli stormbyar och någonstans läste jag att detta är en storm som drar med sig luft ända från Bahamas så vi får väl se vad det blir av det?

Ha en skön tisdag!

2 kommentarer:

  1. Hej du fina Nettan,

    God fortsättning kära vän! Vilken fantastiskt fin start på det nya året för er och visst är de där lugna, vanliga vardagarna helt underbara. Magiska! Det är verkligen i det lilla som livet blir stort.

    Vad fint du har gjort här inne på bloggen! :) Känns som en ny fräsch start på det nya året och väldigt mycket du. :)

    Ja, de där stormarna tycks aldrig ta slut. Den ena efter den andra drar förbi. Träd knäcks och rutorna skallrar och jag måste erkänna att jag är innerligt trött på stormar nu.

    Här inhandlades också lite nya blommor igår. De bara står där i affären och skriker åt en så här i början av ett nytt år. Nystart och förändring - även i fönsterna. ;)

    Tack för att du finns där ute du kloka, fina vän och lyser upp min vardag med din fina blogg och dina alltid lika värmande kommentarer hos mig. Vilken tur att våra vägar korsades den där gången i internetrymden. En bloggsyster som jag uppskattar så oerhört mycket och som jag ser fram emot att få följa under ytterligare ett år. :)

    Stor Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Fina Lotta!

    Tack för din kommentar som värmer så oerhört när vinden viner kall runt husknuten! Blir så glad av dina ord vännen!

    Ja det känns som om 2012 kommer bli ett bra år, och det är så skönt med nystart att få börja om och fixa till!

    Många kramar

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin