söndag 8 januari 2012

Tankar kring lite allt möjligt ...


Att vardagen snart är här igen råder det inte några tvivel om, barnen är lite rastlösa, vi vuxna känner att vardag ska bli välkommet och att ledigheten vi har bakom oss har varit härlig (jag har ju haft semester och har två dagar till innan jag börjar jobba igen), mannen har bara varit ledig de röda dagarna pga nytt jobb = ingen semester att ta ut men vi har haft det bra och gjort massor av trevliga saker tillsammans hela familjen.

Men nu väntar vardagen igen... och med vardagens återkomst har jag fått lite egentid och gått igenom de bilder jag har i kameran, alltid lika kul.




Att fotografera är roligt, jag kan inte så mycket om det men jag tycker det är kul, har en bok jag läst lite i för att få lite mer kunskaper och möjlighet att utveckla.  En dag lekte jag lite med kamerans inställningar och knäppte lite roliga kort mest på skoj och känsla. Det vore kul att någon gång gå en kurs i fototeknik och bildhanteringshjälp har jag ju hemma eftersom maken i grund och botten är grafiker.






Tulpanerna som för några dagar sedan bara vara knoppar börjar nu slå ut och visa sin fagraste sida. Härligt!
I brist på minusgrader kikar jag igenom förra årets magiska vinterbilder, så mycket snö vi hade och så magiskt det var! Allt det där vita, nu däremot grått, grått, grått, förutom när solen glimtar till i allt det där gråa och man rusar ut för att ta tillvara på ljuset. Ska bli skönt om det kan bli riktig vinter igen med snö så att barnen får lite snö att leka med, och om det inte ska komma någon snö så kan det precis som många andra skriver lika gärna bli vår direkt!




Annars är det en rätt så vanlig slappesöndag, med sovmorgon, söndagspromenad med barnen, avkoppling, veckoplanering, synkning av kalendrar och veckans måsten, lite surfande och bloggläsande, en film, Tour de Ski på TV och en bra bok... så det blir bara till att fortsätta och i morgon mjukstartar vi vardagen igen!

Trevlig Söndag!

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder Nettan, du är en mycket bra fotograf!

    Ja nu börjar vardagen dra ihop sig för de flesta. Tempot ökar och förhoppningsvis kan man hålla kvar känslan från jul- och nyårsledigheten ett tag till.

    Ha en fin söndagkväll! Jag ska arbeta idag med men jag har svårt att komma igång ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi tycker dina foton är jättevackra!!!

    3 tanter

    SvaraRadera
  3. Lotta:

    Tack vännen, kul att du tycker det. Någon dag ska jag lägga upp lite bilder från mitt Skåne!

    Tre Tanter:

    Tackar ödmjukast, gillar verkligen att fotografera och önskar att jag kunde mer...

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin