tisdag 3 januari 2012

Hemmapyssel

I dag fick jag nog, julgardinerna i köket (alldeles för korta men en bra lösning när vi flyttade in) åkte ner och upp åkte vita franskinspirerade panelgardiner upp och jag fick rensat undan. För första gången känner jag verkligen att jag trivs i köket men det handlar mycket om ordning och reda för att jag ska trivas.




Jag gillar ett kök som går i vitt, det känns fräscht och man kan lägga till färgglada accessoarer i stället om man vill men basen är vit och det gillar jag! Men just nu är det vitt som gäller. Mannen undrade om det var bristen på snö som gjorde att jag gick lös på gardinerna idag, och visst snön hade ju gjort det lite ljusare och hellre snö än full storm som det är nu!

Men som med mycket annat är det bara att gilla läget och forma saker och ting som man vill ha dem!

4 kommentarer:

  1. Haha, härpostar jag en kommentar och upptäcker att du samtidigt har skrivit ett nytt inlägg. ;)

    Vilket fint kök ni har! Jag gillar verklien den där fina droppformade lyktan ni har i fönstret. Så läcker! :)

    Ja, det känns som det kommer att bli en lång och orolig natt. Hu! Ta hand om er i stormen vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja Lotta det känns som om det kommer bli svårt att sova i natt när det blåser så. Hoppas att ni får en god natts sömn och att stormen inte ställer till det för er!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt med vitt! Gardinerna är jättefina. Jag tycker också en vit bas är snyggt och så kan man lägga till färger accessoarer.

    Förstår om du trivs i köket!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Lotta:

    Ja det har tagit drygt en månad för mig att börja trivas i mitt eget hem men nu så börjar det kännas bättre!

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin