lördag 21 januari 2012

Lördagstankar




Efter en skön slapp fredagskväll vaknade jag med ny energi denna morgon och det var så välbehövligt med sovmorgon och verkligen få sova till strax innan 08 (många vardagar kliver jag ju upp innan herrn med bockfoten fått på sig tofflorna, dvs kl 05:00). Tog en promenad till bageriet och fixade gott frukostbröd till familjen, som sov gott medan jag förberedde frukosten. Att sedan veta att det finns två helt oplanerade dagar framför mig, då vi inte har något speciellt inskrivet i kalendern, utan att bara kunna ta dagarna som de kommer, misstänker att det kommer bli lek (för familjens yngsta) Cellolektioner ( för den lite större) långpromenad, en bra bok och kanske någon film för en annan.

Jag uppskattar dessa oplanerade dagar något oerhört eftersom vår vardag är rätt så fylld allt som oftast, det är jobb, skola, aktiviteter blandat med  alla andra vardagskomponenter som tvätt, städ, inköp, läxor, lek, prat, skratt, ilska, och tårar. Just nu härjar dessutom förkylningsbacillen i vårt hus och gör oss lite extra stingsliga, grinigheten ligger nära när man inte mår helt bra. Så det blir skönt med lediga dagar där vi hinner ladda batterierna lite innan nästa vecka drar i gång igen.


...................................................

Det ovan skrevs i morse. Men jag kan konstatera att det har varit en härlig lördag so far. Vi har hunnit med inköp, tvätt och avkoppling. Just här och nu  är vi bara tre hemma, den äldste och den yngsta är i väg på egna äventyr och bara Willeman är hemma och myser med att ha mamma & pappa för sig själv: Något som händer inte allt för ofta men när det händer så är det så fascinerade. Att se världen med Willes ögon för en stund, många underfundigheter kan komma från honom som nu när det snöar massor ute då tycker han att det är ruggel-uggel-väder ute, och ja han har inte helt fel.

Önskar er en skön lördag och lagom med snö!

(Bilden kommer från tumbler.com)

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild! Så ser det nästan ut här nu....snön vräker ner!

    Jag älskar oplanerade dagar. Jag mår som bäst då, för veckorna här är också inrutade, fulla med planering och långa dagar.

    Så njutningsfullt att bara får vara, ta det som kommer. Just nu har min hubby just gjort en omelett som jag ska avnjuta innan vi går på eftermiddagsbio.

    Kram och ha en skön lördagskväll!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta: Jo det såg så ut här igår också. Men som vanligt i Skåne så försvinner den alldeles för snabbt vilket är lite trist!

      Hoppas filmen ni såg var bra?

      Kramar

      Radera
  2. Nu har jag läst i kapp lite! Är nyfiken på ert nya boende, du får gärna lägga ut några bilder *tindrar med ögonen*

    Måste ha sina fördelar att bo lite mer centralt nu, även om landsbygden har sin charm!

    Ha en go helg, hälsa hela familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen!
      Lite bilder från vårt nya hem, ska se vad jag kan göra åt det!
      Landsbygden har definitivt sin charm, och det har det att bo mer centralt också, framförallt kommunikationsmässigt! Åker ju buss till jobbet varje dag och det var så smidigt.

      Kram

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin