lördag 14 januari 2012

Strukturer


I dag har det varit en bra lördag, har fått massor gjort även om det inte var exakt vad jag skulle göra så har jag ändå fått en hel del ur händerna och det känns skönt. För att spinna vidare på mitt inlägg om vägskäl så måste jag säga att jag gilla Albert Einstein citatet ovan. Att när det är som mest kaos, när man känner för att bara ställa sig att skrika och det känns som om håret blir grått inom loppet av tio sekunder, helt plötsligt så faller bara pusselbitarna på plats och det är så skönt. Jag fick ett ryck i dag på jobbet, städade som en galning och efteråt kändes det så gott, som om all negativitet bara försvann i samband med att jag torkade hyllmeter efter hyllmeter.

Andra sådana bra saker att göra när man känner den där illvilliga suga-musten-ur-en-energin är att åka till havet och promenera, nu var det länge sen men om jag blir oväntat söndagsledig i morgon blir det en tur till havet och känna saltstänkt vind i ansiktet och se vågorna brytas mot sanden på stranden.

För mig är ordning vägen ut ur kaos, men ordning kan inte existera förrän kaos har gåtts igenom och i bland är det kortvariga kaos, och ibland riktigt långa som nu med flytten men äntligen är det kaoset över, äntligen har jag landat  ( något som övriga familjen gjorde för några veckor sedan), och det känns så skönt, för så långdragna kaos är jag inte någon vän av, då blir jag irriterad, sur och rent utsagt en riktig satkärring att leva med...

Så det är skönt att kaos är väck och ordning härskar igen!

Ha en skön lördagskväll!



Bilden kommer härifrån, citatet hittade jag på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin