söndag 1 januari 2012

10 år av mitt liv

Första dagen på 2012, ett än så länge orört år, tomma sidor som ska fyllas med liv, med erfarenheter, med glädje, lycka, längtan, vemod med mera. Familjen har nya äventyr framför sig och 2012 blir ett spännande år. Men en liten tillbakablick vill jag också ge för under de tio år som gått har det hänt så många bra saker.

I drygt tio år har jag bott i Skåne, rötterna är förvisso värmländska men de har planterat sig djupt i den skånska myllan. Jag har upplevt massor sedan jag flyttade söder ut och gifte mig med min underbare man 2002, vi har skapat oss ett hem, fått våra tvillingar som berikat livet så tillsammans med deras storebror.



Jag har gått en utbildning på tre år till sjuksköterska samtidigt som barnen var små. Vi har sammansvetsats av tuffa perioder då mannen varit arbetslös och provat det hårda klimat som arbetslöshet utsätter en människa för. Vi vet hur bra svensk sjukvård kan vara när det verkligen gäller. Vi har gått igenom en tonårstid, sett en blivande cellist växa fram från de första prövande stråktagen till det han är idag. Har sett barnet bli till ung man, flyga till Sydafrika och hem igen och nu i år väntar en av hans livs utmaningar, vi önskar honom lycka till!





Vi har fått möjligheten att bo i ett fantastiskt hus med historia innanför väggarna, och det huset kommer alltid finnas i mitt hjärta, även om det egentligen var för stort för oss så älskade jag rymden och möjligheterna i det och det kommer alltid att finnas där i gott bevar.


Älskade hus!


Nyårsafton då, nu när jag summerat de senaste tio åren?

Vi firade nyår med fina svägerskan, hennes man och hans kusin med familj, vi har firat många nyårsaftnar tillsammans och det är alltid lika trevligt. 2010 hade vi nyårsfirandet hos oss och då såg det ut som ovan, massor med snö och snöstorm. Nu 2011 firade vi i Rydebäck, utan snö och med en temperatur kring noll grader. Barnen hade underbart roligt precis som vanligt helt otroligt hur snabbt de kan finna varandra och ta vid där de slutade sist. Som vanligt var det underbart god mat hos familjen Stefan och Wiveca. TACK!





Givetvis avslutades kvällen med fyrverkerier utan dess like i Rydebäck och kring Öresund! Härligt var det och jag önskar alla en god fortsättning på det nya året!















2 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver Nettan! 10 år är lång tid, vad mycket som hinner hända. Mycket har hänt i ditt och familjen liv. Vilken lycka med tvillingar. Men visst, man prövas också och då är det skönt att ha sin partner, familj och goda vänner. Vad duktig du varit som utbildat dig till sjuksköterska.

    Älskar Skåne, skulle gärna se mer av det vackra landskapet.

    Fina bilder och text som du delar med dig av!

    God fortsättning och kram från Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack vännen och god fortsättning!

    Lovar att snart göra ett inlägg med mer skånebilder har massor med platser som kan ge mersmak!

    Kramar

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin