fredag 13 januari 2012

Vägskäl



Ibland hamnar man i dem av en slump, i bland går man dit planerat och sen står man där som åsnan mellan hötapparna och funderar jaha vad ska jag välja nu då? Den här gången är det ett planerat vägskäl, jag måste fatta beslut och våga språnget för annars kommer min själ förtvina och jaget skrumpna bort och det är inte ok. Visst gräset är inte grönare på andra sidan det är jag mer än väl medveten om men jag har större chanser att påverka och där min åsikt faktiskt räknas. Så nu när beslutet väl är fattat så känns det bra både i själ och hjärta.

Men som så många andra är jag i bland för snäll och sätter mig själv i sista rummet, men nu blir det ändring på det under 2012 som har börjat allt annat än bra. Nu kan det dock bara bli bättre och och bättre. Saker och ting ska inte påverka mig negativt utan jag ska prioritera om och vara lite mer ego. Och med ego menar jag inte elakt egocentriskt utan jag ska bry mig om mig själv, min kropp och min själ för att orka göra saker som jag vill göra och inte bara stagnera i den där tråkiga rollen som jag så lätt kan hamna i där mitt
självförtroende sjunker och jag känner mig som en trist person, som inte är till glädje för någon.


Så 2012 blir mitt år för eftertanke, för reflektioner och för att vara prioriterad! That's all!

Ps: Och jag ska inte skilja mig, utan det är ett annat vägskäl här i livet som man i bland kan ställas inför...

(Bilderna kommer härifrån)

4 kommentarer:

  1. Åh Anette vad jag funderat och oroat mig! Skönt att du gav mig lite vägledning i din blogg!
    Jag håller med dig - låt oss bli lite mer EGO !!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att kunna ge dig lite vägledning kära du! Man behöver ju inte vara elakt ego men man behöver få bry sig om sig själv i bland! Säg till när du vill och orkar träffas gumman!
      Kramar

      Radera
  2. Jag tycker du resonerar helt rätt. Ett vägskäl kan vara början till något nytt och bra. Jag tror jag är på väg mot mitt vägskäl snart, så jag känner mig berörd av det du skriver.

    Att vårda sig själv, sin kropp och sin själ är otroligt viktigt. Det är nödvändigt att tycka om sig själv och också kunna säga nej.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis ett vägskäl kan verkligen vara något positivt, det behöver inte alltid vara jämmer och elände, utan bara ett beslut som måste fattas för att man ska må bra. Hoppas att ditt vägskäl är av positiv natur vännen?

      Kramar

      Radera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin