söndag 15 februari 2009

Vinterdagar i sjukträsket

Det är inte ofta som barnen är sjuka samtidigt men nu är det så, som tur är har de sportlov och är ändå hemma från förskolan. Det började i fredags när vi hämtade dem, Nea var inte helt ok under eftermiddagen men de hade inte ringt hem oss och vi var rätt så tidiga när vi hämtade dem. Sen har maken fått ta hand om en snuvig dotter och en hostig son medan jag jobbat flitigt. Sedan är jag ju ledig måndag och tisdag, en fördel med mitt jobb, vi har givetvis massor inplanerat som vi få skjuta på men maken ska till AF och anmäla sin arbetslöshet (andra gången sedan vi blev tillsammans, så trist, undra vad han ska omskolas till nu?), store sonen ska träffa sin cellolärare och öva inför antagningsprov, och så om barnen är tillräckligt friska väntar en tur till svärföräldrarna.

Något annat som väntar denna vecka är städning, kalasförberedelser inför nästa helgs dubbla kalas, och en hel del tid i tvättstugan. En familj på fem personer genererar en hel del tvätt om jag säger så. Och jag har letat inspiration till vår ack så röriga tvättstuga. De största problemen har jag löst tack vare trådbackssystemet från ELFA, där tvätten delas upp före och efter tvätt. Nu är det bara lite småstök kvar innan organiseringen är slutförd. Drömmar finns dock och en av dem vore en sådan här stilren tvättkorg från företaget VIPP, den på bilden är från Design online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin