söndag 22 februari 2009

Perfekt!

Jaha, helt enkelt perfekt, barnens & makens förkylning hittade givetvis till mig och om tre timmar stundar nästa kalas och jag känner inte för att prata med någon än mindre umgås, men det är bara att bita ihop och sen får jag landa i soffan och vila så jag orkar jobba imorgon. Har viktiga åtaganden imorgon så jag måste helt enkelt jobba.

Kalaset igår gick bra, trodde aldrig att nio töser kunde göra så att matsalsljuskronan skakade i sin krok, men det kunde de, maten var väl så där (potatismos och köttbullar) glass, maränger, chokladsås och strössel var helt perfekt enligt töserna. Lilla L var trött men nöjd med sitt kalas igår när vi landade i soffan och kollade melodifestivalen, där hennes favorit Molly givetvis vann!

Bildkälla: Aftonbladet

Lilla L upphör också aldrig att förvåna oss, vi åt nämligen räkor i går kväll, och hon som knappt äter fisk mumsade glatt i sig tio räkor som jag skalade åt henne!?!? Så med andra ord finns det hopp om att få tösabiten att prova nya saker i varje fall.

Gårdagskvällen bjöd på massor med snö här i Skåne, men idag verkar det som om det ska börja töa, fast de har pratat om iskyla till nästa helg, så vi får väl se om inte snön kan stanna. Om en vecka så är vi inne i mars månad, två månader av detta år har redan försvunnit och våren nalkas, det ska bli underbart med vår i vår trädgår, jag brukar inte tycka om våren men det finns hopp om förändring även där och för mamman!
Nu ska denna mamma, hoppa i kläderna, fixa till ansiktet, dricka te och piffa till huset innan det är dags för ännu ett kalas! På återskrivande.
Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin