söndag 1 februari 2009

Söndag, härliga söndag!

Tyvärr har vi fått sjukstuga här hemma, två veckor in på jobb höll idyllen om att slippa vara hemma för vård av barn under de första fyra veckorna. Jag hoppas att det inte blir långvarigt, och jag ska ta hand om min skatt så hon snabbt frisknar till och får gå till förskolan igen! Lite tråkigt kändes det dock (detta eftersom jag går brevid på jobbet fortfarande), när hon kom vandrandes imorse, med sömnen i ögonen och sa "mamma jag har ont i halsen!" Kände på hennes panna och visst fanns det en värme där som inte brukar vara där normalt. Nu ligger hon på soffan i mitt läsrum och sover, febernedsättande jobbar för fullt i hennes kropp och jag hoppas på att vi får en feberfri dag imorgon och redo för förskolan i morgon.

Annars har det varit en härlig söndag, har sjungit i kyrkokören idag, vi har tackat av vår körledare, planerat veckomeny, laddat tvättmaskinen, planerat veckans bakningar, planerat nästa helgs släktkalas, bokat biobiljetter till film på fredag med barnen (på deras födelsedag, måtte dottern bara vara frisk då!), skrivit klart deras brev, ska bara skriva dem på fint papper också. Kvällen blir lung, en film kanske och lite god söndagsmiddag.

Kram

3 kommentarer:

  1. Massa krya på sig till liten L och förhoppningar om att ni andra slipper bli sjuka!
    En fråga till dig inom sjukvården; stämmer det som sägs runtom i samhället att fler drabbas av influensan i år än av magsjukan?
    Tycker de flesta i vår umgängeskrets är förkylda/har influensa än det är som är magsjuka (tack och lov!)

    *kramar*

    SvaraRadera
  2. Vi har också sjuka barn hemma..men det håller på att bli bättre.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoppas Nea blir kry snabbt igen!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin