måndag 16 februari 2009

Nystädat & nytvättat i sjukstugan

Jag älskar doften av nystädat, vädrat, putsat och fixat, så jag började min lediga dag med att städa och plocka, de dagar jag jobbar hinner, läs orkar jag inte städa, fixa, plocka, tvätta och damma, för jag har fullt upp att sortera kaoset i huvudet och återhämta mig inför nästa arbetspass. Det är hemskt att vara ny på jobbet och from onsdag förväntas jag dessutom vara självgående, kommer nog tjata öronen av mina kollegor, skönt är att vi är tre nya vilsna själar som känner så här.


Ute snöar det och mina sjuklingar små har tillbringat någon timme ute i snöfallet och kom in med härliga rosor på kinderna, de slappar nu i varsitt soffhör, innan var dottern fullt upptagen med att pärla armband och sonen tittade på film, men nu vilar de som sagt i varsitt soffhörn, den store däremot har en kompis här och har ockuperat ovanvåningen, så vi får fortsätta att städa där senare idag. Jag har fotograferat i min tvättstuga idag och numera känns det rätt ok därinne. Betydligt trevligare att veta att trots att vi stänger dörren mot kalldraget som kommer från den gamla entrén (otät dörr som vi ska fixa iordning) så är det ordning och reda därinne också.



Det är en lyx att få vara ledig under vardagarna, och dela dem med familjen, att dessutom veta att det återstår en dag som är helt fri från en massa måsten gör att det känns extra skönt! Imorgon har jag lite baking och kalasförberedelser inplanerade, jag ska också hinna med att träna tänkte jag! Bilderna nedan är klickbara.



Ha en skön måndagskväll!















Nettan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin