torsdag 19 februari 2009

Mammans nya stil, vinterdagar och nyponsoppa

Var börjar vi? Jo med mammans nya stil, sedan i nov 2008, när jag klippte mig sist har jag funderat på att ändra frisyr och idag var det så dags, började med att färga utväxten något och sedan bad jag min frisör att sätta saxen i håret, och numera är det page, något jag inte haft sedan jag jobbade på Arlanda. Som sjuksköterska tycker jag att det är en bra frisyr, inget hår i ansiktet när jag jobbar men ändå en frisyr som går att tuffa till! Härligt! Jag blev enormt nöjd med håret som fick en ordentlig genomklippning!

Vinterdagar: Maken har varit hemma sedan i måndags pga det trista läget i världsekonomin (arbetssökande), men han har haft fullt upp dessa ljuvliga vinterdagar med barnen som förvisso varit förkylda men pigga ändå, de har varit ute och busat och idag gjorde de backarna i Bulltofta osäkra då de var där och åkte pulka! Det var en rödrosig familj som hämtade upp mig på UMAS, innan hela familjen gjorde ett undantag och käkade hamburgare. Barnen var nöjda efter detta och tyckte att dagen var härlig. Väl hemma igen lämnade jag familjen för det som jag började inlägget med.

Så var det då detta med nyponsoppan, vår W är en kille som har svårt att besluta sig om något, efter middagen i dag erbjöd vi fler olika efterrättsalternativ. Vi föreslog till slut nyponsoppa som han accepterade, och vi tänkte bra, nu får han lite extra c-vitamin och så kanske förkylningen lindras? Så när mannen gjort nyponsoppan så ångrar han sig för femtioelfte gången, så den drömmen om mer C-vitamin till förkylda grabbar det fick bli en dröm enbart! För min del blev det nyponsoppa till kvällsmat! Vad har ni andra ätit?
Nettan

1 kommentar:

  1. Så härligt det låter med utevistelse (även om omständigheterna var mindre roliga för din man). Har barnen sportlov nu?

    Nyponsoppa har aldrig vunnit mark här hemma... Här har vi ätit pannkakor idag;-)

    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin