måndag 5 januari 2009

Vinterpromenad i minusgrader och Löksoppa

Ute sjunker temperaturen ner mot under -10 grader. Inomhus märks det inte eftrsom det är varmt och gott. Det har varit en lugn Trettondagsafton, jag har läst kollat lite på TV med mina barn samt tagit en långpromenad tillsammans med maken och fina vännen Å. Vi tog en tur längs med järnvägen och sedan upp på beträdan, detta var en av de vackra vyerna vi fick njuta av!




En annan av de vackra vyerna som vi kunde fånga med kameran!
Vi bor så oerhört fridfullt, långa promenadstråk alldeles utanför hörnet, en å flyter sakta genom byn, och det finns många promenadrundor och åkerbeträdor att utforska. Vi är helt enkelt lyckligt lottade!




Sent på eftermiddagen kom våra grannar över för lite fika och våra busiga barn fick leka av sig något och vi vuxna prata lite om hus, deras renovering och annat smått och gott. Barnen hade fullt sjå med att busa, titta på TV, leka med lego under tiden.

Vi valde sedan att laga en enkel middag, Fransk Löksoppa, med ostgratinerade smörgåsar, då jag mår lite illa (nej är inte gravid), eftersom jag påbörjade en ny runda med min behandling igår efter att ha hållt upp under hela december månad pga infektioner och annat otyg som sätter käppar i hjulet ibland.



På det stora hela har det dock varit en underbar dag och jag hoppas att morgondagen blir lika fin så att vi kan ta ytterligare en runda kring fälten!

Vad gör ni andra en sådan här kylig kväll?

1 kommentar:

  1. Jag älskar ditt blogg namn..det måste jag använda som inlägg någon gång..livet är verkligen ett pussel, det gäller att få bitarna att gå ihop.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin