måndag 12 januari 2009

Utanför mitt fönster



Utanför mitt fönster i morse, grydde dagen. Hittills har allt förflutit som det ska, kanske får det fortsätta att göra det under dagen. I dag gäller det att hålla nerverna i schack inför morgondagens prövning, klinisk examination.... sen, återstår bara väntan till fredag, till examenshögtid. Efter helgen börjar vardagen på allvar, efter fem år varav två som föräldraledig och tre som student ska jag börja jobba heltid, som sjuksköterska. Det mina vänner är ett stort kliv!

Jag valde att lämna lärarbanan efter fyra år, fyra år som jag inte ångrar men att arbeta med sjukvård är det som jag brinner för, jobbet är underbart kul, stimulerande och engagerande och jag ser fram emot arbetslivet med tillförsikt och tålamod. Att få en chans till omstart var de bästa som kunde hända 2006, och visst utbildningen har bitvis varit tuff, gett mig gråa hår men samtidigt så har de varit rätt och oerhört kul!

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Är du "klar" på fredag? Spännande, spännande att lämna skolan och komma tillbaka i yrkeslivet.
    KRAM

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin