fredag 23 januari 2009

Ledig fredag

Utomhus blåser "isvindar" och inomhus är det i varje fall varmt även om det kunde varit varmare, vi bor ju i ett gammalt hus och när det blåser "isvindar" ute så känns det inomhus även om huset är isolerat väl. Så det gäller att ta varma sockor på och en extratröja.

Barnen är hemma med mig idag, härligt att kunna vara lediga tillsammans så här en dag, vi har en ny sådan på måndag inför en tuff vecka nästa vecka då jag bara jobbar dagturer. Så idag myser vi, vi ska passa på att baka lite matbröd, pyssla med lite annat och få det gjort, städa undan lite och bara finnas, njuta av att det är fredag. Antar att det blir en del teckningar under dagen också.


Imorgon väntar diverse aktiviteter för familjen medan jag jobbar, och sen imorgon kväll blir det ett biobesök för oss vuxna, och det lutar åt att det blir Australia. Jag längtar efter att göra något på tu man hand med min underbare man. Jag är fortfarande förvånad över att det finns så mycket fritid nu när man jobbar att det känns som rena semestern att ha en ledig dag och bara få vara med de man älskar mest! :)

Nu till något annat:

På förmiddagen fick jag ett roligt telefonsamtal, det var från blomsterhandlaren i byn, och de hade en blomleverans till mig.















Leveransen bestod av en vacker vit tvåstänglad orkidé, och den kom från min väninnas föräldrar, jag blev oerhört överraskad och glad. Nu finns den här i mitt arbetsrum och lyser upp i fönstret!

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig gest från dina väninnas föräldrar!
    Helgerna känns alldeles för korta tycker jag så det låter tilltalande med en extra dag i lugn och ro.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Har blåst massor här med, så pass att jag hade lite svårt att somna. Önskar dig och din familj en toppenhelg. kram.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin