lördag 17 januari 2009

Så var det över

Tre års studier är över, igår var det pampigt firande i kyrkan, trumpetfanfar när alla fått kuvert, blomma och för oss sjuksköterskor (en del av oss) vår brosch. Dagarna fram till igår har varit hektiska, fyllda med massor att göra, åtagande som jag inte kommit undan. Städning här hemma, planering av mat, hämtning vid tåg och så gårdagens avslutning med avsked, avsked av vänner som jag lärt känna, vänner för livet, avsked av lärare. Människor jag hoppas att möta igen under andra former än i fråga om studier, än i fråga om tentamina. Möten kan ju vara av olika karaktär, men möten med forna kursare har definitivt varit av godo under dessa tre år. Dessa möten kommer jag att sakna. Här hemma blev det firande igår, god mat, god dryck i glasen, trevligt sällskap.

Idag ska jag köra mina föräldrar till tåget, baka något till morgondagens fika med goda vänner. Ikväll väntar middag på restaurang tillsammans med ett gäng kursare som sedan ska festa vidare i Malmönatten, jag kommer att åka hem och umgås med min fina familj. Som jag har längtat efter att kunna umgås med min familj som vanligt, utan en hög med dåligt samvete, med massa samvetskval för att jag inte hänger över kurslitteratur. Visst jag kommer vara ny på jobbet under en tid men med tiden så kommer erfarenheten och det kommer att bli bra, de är jag övertygad om! Det känns bra att slippa hålla livet på sparlåga, helt enkelt FANTASTISKT!








3 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till examen! Det måste kännas underbart och vemodigt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! HURRA! Vilken prestation, önskar dig lycka till!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ännu en gång, stort grattis!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin