lördag 3 januari 2009

Lördag = Bakning

Har lovat mig själv att börja baka mer, dagens skörd har resulterat i grova frukostbullar, vanliga frukostbullar (barnvänliga sådana utan tjafs enligt våra nästan femåringar) samt två st formfranska.
Jag har också lovat mig själv att bakning sker bara för att jag tycker att det är kul och inte ett måste. Men det är ett gott komplement till det bröd som man kan köpa samt att det doftar nybakat i köket. Vi har ju ett stort gammaldags lantkök, men en modern suverän spis. Upptäckte när kylan kom att de skåp som är vid ytterväggen nog är bättre lämpade som skafferi än skafferiet självt.
Huset som vi bor i har en otrolig atmosfär och vi har snart bott här ett år och börjar så sakteliga komma i ordning. Ofta så upptäcker vi saker i och med huset som vi inte hade en aning om. Men det är väl det som är charmen med gamla hus.


Nu när jag får mer fritid att rå om, så har vi maken och jag ett
projekt att ta itu med och det är vår källare. I huset finns förutom vanlig källare även en vinkällare, och den är i behov av uppfräschning för att med tiden kunna användas, jag har en bild för mitt inre öga hur vi till hösten kan bjuda på vin och ost där, med tända ljuslyktor modell Kivi placerade på den murade hyllan längs med ena väggen och att det hela är fräscht och fint, något som vi kan visa våra gäster. någon dag ska jag trotsa källarspindlarna och gå ner och fota eländet så att ni ser vad vi utgår från och ur det ser ut sedan när det är klart!
Undra vad maken säger/tycker/tänker om min plan?


Bild på ittalalykta
som finns
på min önskelista

1 kommentar:

  1. Jag tror nog att han tycker att det är en väldigt bra plan, tror du inte det? Vem vill inte ha fint i sin källare liksom... :)

    / Jenny

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin