söndag 4 januari 2009

Tre fina saker

Här hemma har det varit en lugn söndag och jag har haft tid att pilla med bloggen, därav nytt utseende med en rubrik som innefattar några av mina favoritbilder från 2008. Jag tycker om det enkla och rena, uppskattar det klassiska och smakfulla. För resten av dagen är planerna få, förmodligen soffan i mitt läsrum, en god bok, en mugg med choklad och lugn och ro. Tre års studier som snart är avslutade har fått mig att nu kunna njuta av det lilla på ett annat sätt.

Tänkte i dag dela med mig av tre bilder, bilder på saker som jag tycker om, mycket. Bilderna är klickbara och går att se i ett större format!
Första bilden ut, är på de fina ljuslyktorna som jag fick av min svägerska och hennes man i julklapp, när mörkret anfaller tänder jag dem gärna trots att julen är på utgång så tycker jag om det röda sken som skimrar från dem och lyser upp i vintermörkret.

Tack S & U!




Den andra bilden är från gårdagens bakdag, den vackra kannan är arvegods från min farmor och ingår i en stor servis. Jag tycker om de rena linjerna hos denna kanna och jag har bestämt mig för att använda den mer under 2009.

Receptet på formfranskan finns i A piece of cake, Leila Lindholm




Denna tredje bild är från vårt badrum och visar en skål som snart funnits i 20 år av mitt liv. Jag fick den i studentpresent 1991, och länge stod den och samlade damm i olika skåp tills jag i höstas under den kliniska delen av min utbildning kom fram till att den passar utmärkt som boplats åt mina ringar när jag inte kan ha dem på mig. Nere till höger i bilden finns även min nya favoritparfym, julklapp från mannen i mitt liv, utvalt av yngste sonen, som tycker att "mamma du luktar gott, som äpplen" när jag har den på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin