måndag 26 januari 2009

Måndag känns som söndag!

Måndag morgon, men jag är fel i veckobalansen tack vare helgjobbandet. Vi tog sovmorgon jag och de yngsta, latade oss ordentligt och gick inte upp förrän klockan var nio. Nu 1½ timme senare är det massor som blivit gjort, tvättmaskinen snurrar, disken är röjd, tvättstugan städad och omorganiserad, tills dess att den gamla ytterdörren är tätad tänker jag inte torka tvätt därinne för den torkar ALDRIG! + att det drar så förbaskat
Middagsmaten planerad ( måndagsfavoriten: Spagetti och köttfärsås), barnen kollar lite TV och jag surfar runt och uppdaterar mig om vad som hänt sen sist hos mina favoritbloggar. Snart ska vi dock gå ut och mata ankorna i dammen.

Just nu längtar jag efter våren, då det börjar gro i trädgården och jag får pyssla med att plantera vårblommor i mina krukor. Sitta på terassen och njuta av vackra vårkvällar medan barnen röjer på gräsmattan, se bokknopparna slå ut i späda skira ljust gröna blad. Sen kan vi snabbt hoppa fram till sommaren och det som då väntar. Till vår terass ska jag leta efter två sköna rottingfåtöljer som vi kan ha där, just under sensommarkvällar är det underbart att sitta där och se solen gå ner och bara lyssna på stillheten som råder, se hur vinden fläktar i vildvinet som omger terassen. Härligt!

4 kommentarer:

  1. Skönt att även en måndag kan få kännas som helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ah vad jag vill bo i hus, det är ju så skönt att ha sin egen gräsplätt där barnen kan busa omkring . . . och där man kan sitta och mysa på sommarkvällarna.

    Men jag får göra det bästa av min balkong, tur att jag har en stor balkong och att den är på första våningen :)

    kram anna

    SvaraRadera
  3. Här är en till som längtar efter våren!

    SvaraRadera
  4. Vi längtar också efter våren! Men det får gärna komma en köldknäpp innan som ger lite snö åt barnen (och hunden!!). Men helst inte i mars som det brukar bli ;-)
    Kram på dig, kära Nettan.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin