söndag 25 januari 2009

Dagarna flyger förbi!

Så är ännu en helg snart slut. Fast för min del har den bestått av arbete, timmarna på jobb har susat förbi och jag är lite förvånad över att tiden går så fort! Fritid eller ledig tid är något jag saknat under utbildningen, jag har gnällt om bristen på den och nu när jag avslutat min första arbetsvecka så inser jag hur oerhört skönt det är att bara komma hem och vara ledig! Visst jag har värdesatt den lilla fritid jag hade när jag pluggade men det var alltid en fritid som var dubbel, jag hade dåligt samvete för att jag inte var med barnen, när jag hängde med näsan över böckerna, och när jag umgicks med familjen eller var hemma med barnen så hade jag dåligt samvete för att jag inte pluggade mer!

I fredags var jag ledig med mina barn, store sonen var i skolan givetvis. Men mina(våra) nästan femåringar var ju hemma och vi hade en härlig dag. Eftersom jag tycker om att fotografera så passade jag på att ta massor av bilder på dem, några av dem blev riktigt lyckade till och med, får se om jag delar med mig något av dem senare.

I går så var jag helt slut efter arbetsdagen och hamnade i vår sköna soffa i läsrummet, det inplanerade biobesöket har vi skjutit upp eftersom tiden inte räckte till. det blev lite avkopplande läsning i ett alldeles tyst rum, och sedan lite tittande på TV tillsammans med familjen. Efter dagens arbetspass tog jag ytterligare en mellanlandning i soffan, passade även på att ta några bilder när mörkret kom. Kvällen bjuder på god familjemiddag, vi var duktiga igår och lagade till en rostbiff, så menyn idag består av hasselbackpotatis, rostbiff och grönsaker, perfekt söndagsmiddag.












Imorgon njuter jag av en ledig dag och nästa vecka har vi en del inplanerat under helgen, men vi ska även börja röja i källaren.

1 kommentar:

  1. Stort grattis till dig! Nu är du sjuksköterska!
    Vi kom hem i eftermiddags och har hunnit läsa ikapp nu!

    *kramar*

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin