torsdag 8 januari 2009

Inspiration Arbetsrum

I huset där vi bor har vi lyckan att ha arbetsrum samt läsrum i samma del av huset med ingång från vår matsal. För att komma in i arbetsrummet måste man passera läsrummet som är ett av mina favoritrum i huset. I läsrummet råder stillhet, det är ett rum där böcker avnjuts i skön soffa eller fåtölj till toner av klassisk musik en vinterkväll, eller där godnattsagan läses för våra nästan femåringar, det är en lugn oas och när vi flyttade in för snart ett år sedan var det det första rum som blev klart! Innanför läsrummet ligger vårt arbetsrum, ett ljust rum med enormt fönster som vätter ut mot trädgården och en fantastisk paradisbuske som kommer att blomma i maj. Just idag väljer jag att inte visa några bilder på vårt arbetsrum, (pga kaos) men så fort jag strukturerat lite där inne kommer bilder på hur det ser ut, lovar! Idag däremot har jag letat efter inspirationsbilder på hur jag kan tänka mig vårt framtida arbetsrum när jag hittat möblerna. Att hitta de rätta möblerna kommer att ta tid, men det bekymrar mig inte så mycket. Däremot ska jag ta mig tid i kväll att röja undan samt köpa en ny krukväxt och årets första krispiga tulpanbukett bara för att njuta av när jag sitter här inne och arbetar.








Alla bilder från Homes & Gardens

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin