lördag 10 januari 2009

Dela mitt arbetsrum

Bilder från vårt arbetsrum, utsikt ut i trädgården och vår just nu rätt så trista paradisbuske. Precis som vanligt är bilderna i inlägget klickbara.

Lovade härom dagen att dela med mig bilder från mitt hem. och jag börjar med vårt arbetsrum samt en del av läsrummet. I arbetsrummet fattas numera bara lite fräscha växter, och jag tror att en bukett med tulpaner kan lyfta det.
Just i dag trivs jag dock när det är städat och strukturerat. Allt mitt studiematerial är undanplockat och var sak på sin plats. Då trivs jag. Jag är inte pedant på något vis, utan det är mer att är de kaos hemma så har kaoset en tendens att spridas och det tycker jag inte om!


Att sitta i detta arbetsrum och njuta av härliga arbetsstunder är aldrig fel. Ofta kan jag få inspiration av det som händer och sker i trädgården, barnens lek ute kan ge mig ord att skriva ner om deras lek, eller deras ord. Jag njuter av att kunna vara en tyst iaktagare och att få ett eget utrymme för att fästa ner mina iaktagelser på papper. Nu när jag studerat färdigt ser jag möjligheter att åter igen börja göra sånt som jag tycker om, olika pyssel, måla akvareller, skriva utan att någon petar i mina ord. Fixa med foton.


I fönstret finns också plats för små minnen, för tankar, för stenar samlade en vinterdag då vi promenerade längs stranden på sydkusten. Jag är samlare av minnessaker, små saker allt som oftast. Minnena på denna bild är av det glada slaget, från S och mitt bröllop, en augustidag för snart 8 år sedan.





Den näst sista bilden är skåpet i läsrummet där delar av vår klassiska musiksamling bor. Det är en samling som ständigt växer. Senaste skivan är Yo-Yo Ma samling med cellostycken. Helt underbar!






Den sista bilden är från nu ikväll, tulpaner i vas bredvid de tända ljusen, i CDn snurrar The Essential Yo-Yo Ma! Nu väntar glasering av den nybakade morotskakan, och sedan ikväll väntas mustig fisksoppa med saffran, aioli och vitlöksbröd samt en gammal klassiker på TVn (makens julklapp), kvällens DVD, Förintelsen med Meryl Streep i huvudrollen. Vad gör ni andra en kväll som denna?

1 kommentar:

  1. vilket bra val av plats - med det underbara fönstret som öppnar upp mot en "annan" värld :)

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin