torsdag 22 januari 2009

Livet från den ljusa sidan!

Det har varit lugnt från min blogghörna men det betyder inte att jag inte surfat rundor hos er andra och läst, om presidentinstallation, om vardagar, om allt mellan himmel och jord.
Här i min hörna så börjar det sjunka in att vardagen är här för att stanna. Att januarimörkret sakta ljusnar och att vardagspusslet går vidare bit för bit på ett annat sätt nu efter studierna! Jag är inte van att jobba och ha det ansvar som jag har, det är tur att man får lov att vara ny på jobbet för det är en omställning. Att få komma hem och sedan vara ledig är ovant, att ha en fritid att råda över och veta att om jag vill läsa på något så gör jag det för min egen skull och inte för en tenta, vill jag vara ledig med mina härliga barn så är jag det, och det är så skönt!
Ännu återstår några månader till innan det blir ljusa vårkvällar med trädgårdpyssel efter jobb, utetid med familjen som är så värdefull. Idag när jag hämtade barnen efter kyrkis så var det fortfarande ljust när vi körde hem och det var underbart att hinna hem innan det blivit beckmörkt.
Skulle vilja skriva om mycket mer men jag känner att det är dags att lägga ner pennan för idag och göra något annat istället.
Kram

1 kommentar:

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin