söndag 30 juni 2013

Stolthet...

Klar kall sista junisöndag, men det gjorde inget att arbeta medan söndagen var regnig och kall. Med dagen började med 10 grader och snålblåst när jag väntade på bussen. 



Kvällen fyller mig dock med värme, stolthet och lycka trots en utkyld kyrka. Tottarps kyrka, vår hemkyrka, där maken och jag gifte oss för 11 år sedan, där barnen är döpte, där vi firat så många glad stunder, skolavslutningar, första advent, en plats som finns i våra hjärtan för alltid, att sonens första konsert som solist fick ske i den kyrkan betyder jättemycket!
Nu ikväll har min äldste son fyllt mitt hjärta till bredden med otroligt vacker cellomusik, tyvärr kan jag inte dela filmklippen med er för jag får inte in dem, men det var allt från Evert Taubes Så skimrande var aldrig havet, via Saint - Saens Svanen ur djurens karneval till Bachs Ave Maria, både kända och mindre kända stycken i sommarkvällen.



Bach och Ave Maria, avslutade en sommarkväll i juni...


Vackra blommor fick han med sig hem som vi nu ska njuta av, och jag kommer drömma vackra drömmar i natt tack vare dig min käre son!


Nu väntar vi in 1 juli sommarmånaden, min månad!



7 kommentarer:

  1. Så vacker Kyrka Ni har, jag har aldrig hört talas om den förut. Tror nog ditt hjärta fylldes till bredden, man bliver så lycklig så
    tårarna bara rinner över.
    Cello som är så vacker musik också.Såg ett Norskt program om 2 ungdomar som just spelade Cello, de fick gästa en känd solist i Norge en
    vecka. Underbart var det.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hajan! Det var masterclass med Truls Mörk från Norge du såg, han är lärare vid musikhögskolan i Oslo. Helt fantastiskt cellist! Ja kyrkan är fantastiskt vacker, med gamla anor, från 1100-talet, ombyggd och renoverad x många. Men den är mysig och vi känner oss hemma där.

      Kramar & ha en härlig måndag.

      Radera
  2. OMG!! Så skimrande var aldrig havet på cello!! Min absoluta favorit. Den vill jag ha på min begravning! Ryser!

    Ave Maria är fantastiskt vacker också! Vilken kväll! Vilken son!! Underbart!

    Här har vi det riktigt varmt och skönt!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Anna, det var magiskt, vi kan inte lägga upp filmklippet i bloggen för programmen synkar inte så jag vet inte vad jag ska göra, annars hade jag gärna delat den med er. Mannen har lagt den i sin FB logg men den går ju inte heller att dela.

      Skönt att det är varmt någonstans i varje fall. Längtar efter sommaren.

      Kramar

      Radera
  3. Förstår att du var en stolt mamma. Synd att vi inte kunde få höra. Kyrkan ser väldigt fin ut i fronten. Njut av juli. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Så vackert det måste ha varit.
    Saint-Saens Svanen älskar jag. Den är så vacker!
    OCH de andra han spelade också. Förstår att det var så vackert!
    Synd att inte klippet kunde spelas.
    Stolt ska du vara.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Kärlek♥ Vilken lycka att få sitta där i kyrkbänken och höra och se sonen spela och beröra andra människor. Jag kan tänka mig att mammahjärtat nästan svämmade över av lycka, stolthet och kärlek. Vilka fina barn ni har Nettan. Barn som tack vare er följer sina hjärtan och vet att allt är möjligt.

    Kram på dig♥

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin