söndag 9 juni 2013

Längtans lördag i backspegeln.


I går var det längtans lördag för många. Fina prinsessan Madeleine och hennes Chris fick äntligen säga ja till varandra i slottskyrkan och visst var det ett vackert bröllop. Kul att få se.

Bild: Kungahuset.

Här hemma var det också längtans lördag, store sonen kom hem för efterlängtad sommarlov efter sitt första år i de värmländska skogarna. Nu är det sommarjobb hela sommaren lång innan det är dags för det andra året där uppe. Det är skönt att ha honom hemma och få rå om lite extra.



 

Sommardagen visade sig från sin bästa sida och även om det fanns mycket att göra fanns det lite tid för solstolen också! Men vi hann med en hel del här hemma, och fick bland annat i ordning ovanpå vårt ekskåp, en yta som jag totalt ignorerat det sista 1½ året, förmodligen för att jag inte har haft möjlighet att fundera på hur jag ville ha det. Men i går så tog jag itu med det och nu känns det lite bättre.



Kvällen tillbringades med fina vänner och deras härliga barn, många goda skratt, grillen gick varm, och solen värmde tills den försvann bakom träden. Tråkigt nog är det fortfarande kallt i luften, grundvärmen som ger de där sköna sommarkvällarna har inte hittat hit ännu.


På det stora har det varit en bra helg innan det är dags för jobbstart imorgon, då väntar det sex veckors jobb innan det är dags för semester. Men det blir bra det med.

Ha en skön söndag!

5 kommentarer:

  1. Hej Nettan!

    Ja, vilket vackert bröllop det var igår. Madeleines klänning fick oss att utbrista åhhh, Chris tårar vann våra hjärtan och lilla Estelle charmade allt och alla.

    Och vilken lycka för er familj att vara komplett igen. Att få rå om varandra hela sommaren. Jag vet att du har längtat och väntat vännen.♥

    Mysigt att tillbringa kvällen tillsammans med goda vänner och grilla. :)

    Lycka till med jobbstarten imorgon och de där 6 veckorna kommer gå fortare än du tror.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. jAA DET ÄR SKÖNT NÄR STUGAN FYLLS AV BARN OCH BARNBARN.

    tITTADE BARA IN I FÖRBIFARTEN, FICK SE OM BRÖLLOPET, JAG ÄLSKAR SÅDANA PROGRAM.
    JAG FÖLJDE DET HELA DAGEN, JAG HADE JKÄTTESKÖNT.
    STOR KRAM FRÅN EN ANNAN BRÖLLOPSGÄST.
    KRAM HAJAN

    SvaraRadera
  3. Missade bröllopet, men har också haft en fin helg ;-) Trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  4. Visst var det ett fint bröllop. Som du säger, roligt att vara med från tittarplats, framför datorn i mitt fall.
    Förstår att du njuter av att ha sonen hemma från Värmland, och en hel sommar därtill.
    Fint.
    Hoppas det gick bra på jobbet idag. När jag skriver detta kanske du redan har slutat för dagen.
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Härlig helg Nettan! Familjen komplett med sonen hemma igen <3, vänner, bröllop.....toppen! Vi njöt också och jag tittade flera gånger på vissa klipp. Ville inte missa någonting ;)

    De sex veckorna går snabbt, och ni har ert härliga framför er att längta till.

    Stor kram!!
    Lotta

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin