fredag 28 juni 2013

Galleri fredag - Halvårskoll

Bilder från januari till juni, vad har egentligen hänt under ett halvt år? Häng med så kollar vi! Vill du vara med så skriv in dig i Annikas widget. Det är Annika i Umeå som valt juni månads teman, härliga har de varit!

Nu tar vi en tur från januari till nu!


Januari: Vinter, och skolstart, de där böckerna på bilden fick göra mig sällskap större delen av våren.


Februari: Fortsatt vinter, den höll Sverige i ett järngrepp, länge.... Men det var mysigt!

Mars, ljuset återvänder, våffeldagen och jag utmanar mig själv i köket. Omtumlande vändningar och resultat.






I april fanns det fortfarande snö, vi åkte till Värmland, och lyssnade på sonen. Kulorna hittade fram mot slutet av april och tulpanerna var underbara.


  


I maj blommade magnolian snabbt över, jag testade att fotografera glas, tog långa härliga promenader på stranden och njöt av underbart väder






Juni, härliga juni, himmel så otroligt blå, vackra pioner, kaprifol och sommarlov för barnen. Sommarlunken som sakta infinner sig och som gör att allt saktar ner. Bloggar gör jag men med lite mer mellanrum. Läser andras bloggar och förundras och fascineras med mina vänner. Planerar för bloggträff med härliga tjejer och bara är, precis som det ska vara!





Nu väntar min månad runt hörnet, juli, ett par veckor till på jobb, sedan semester, härlig ljuvlig och välbehövlig! Bloggen kommer att uppdateras men inte varje dag, och jag fortsätter att läsa hos er kära vänner. Ha en ljuvlig sommar!

Nettan

10 kommentarer:

  1. Många fina bilder! Och de där våfflorna, vad sugen jag blev! Ha en skön sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan skicka receptet Nilla, de är supersmarriga!

      Ha en skön sommar du med!

      Kramar

      Nettan

      Radera
  2. Håller med ovanstående kommentar; fina bilder!
    Roligt att se en sammanfattning av dina senaste 6 månader :)

    Vad roligt att plugga. Ibland känns det nästan som om jag har lust att börja om att studera igen, men har tyvärr inte hittat någon utbildning som lockar mig (ännu).

    Jag gillar för övrigt den stående bilden på bron; där man ser den underifrån närmast kameran och att den fortsätter bort mot horisonten. Underbar bild!

    Hoppas du får en fin sommar!
    MVH /Erica Pettersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erica för berömmet av brobilden, jag tog den med min iphone, hade inte en susning om att den skulle bli så bra, funderar på att förstora upp den på canvas men vet inte om det håller pixelmässigt ännu?

      Plugga är aldrig fel, gäller bara att veta vad
      Ha en skön sommar du med!

      Kram
      Nettan

      Radera
  3. Ja, många fina bilder från ett halvår.
    Tycker också du är grym som pluggar.
    heja dig!
    Håller helt med Erica om att brobilden är outstanding.
    Ha en fin fredag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja brobilden är nog en av mina bästa bilder någonsin, hade ingen aningen om att jag kunde få till så bra bilder med iphonen, men men i bland så. grym som pluggar vet jag inte? Men jag är tvungen om jag ska kunna komma vidare och hitta ett annat jobb.

      Ha det bäst Annika!

      Kramar

      Nettan

      Radera
  4. Vilket härligt halvårscollage du bjöd på. En del var helt fantastiska bilder. Önskar dig en fin helg. Kram Bosse

    SvaraRadera
  5. Fin sammanfattning av ditt halvår i bilder!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och fin sammanfattning! Ingen dum idé att göra så. Speciellt ibland, dagar då jag tycker att jag inte får någonting ur händerna och så tittar man bakåt i bloggen och inser att det faktiskt skett en hel del:)

    Ser verkligen fram emot i sommar, det ska bli så kul!

    Ha det fint och så jobbar vi på några veckor till och längtar efter semester!
    Sköt om dig vännen<3

    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  7. Underbart att sommaren har kommit! Men varje tid har sin charm! Våfflor, mums så gott!

    Kram Anna

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin