torsdag 6 juni 2013

En hälsning från Värmland



Fick i går det här fina kortet från sonen på mobilen. För hans del är läsåret snart slut, det har gett honom massor att inte bo hemma, hålla på med musik hela tiden och nu väntar ett år till i Arvika för honom till hösten. Vilket känns oerhört positivt. Jag är stolt över honom, över hans vilja att satsa på det som är viktigt för honom och som kunde bara fortsatt vara en hobby om han valt en annan väg. Att våga satsa på sin dröm är stort. Vi ser fram emot att du snart kommer hem för sommarlovet.

Mitt skrivande fick sig en knäck härom dagen men jag inser att det är skillnad på skrivande och skrivande så nu tar jag nya tag och försöker se positivt på det som ska göras. Det är bara att kämpa vidare. Här hemma ägnas nationaldagen, som inte firas speciellt med att fixa uteplatsen då ogräset mellan plattorna nått nya höjder, barnen åker till kompisar och jag får några timmars skrivro.  I kväll tar vi en lugn kväll med lite BBQ och sedan fortsätter helgen innan det blir dags att börja jobba på måndag.

Ha en härlig nationaldag

1 kommentar:

  1. Den utsikten är såå fin. Där är en nybyggd cykelbana och jag njuter varje gång jag tar mig fram där. Kul när barnen blir stora, satsar på sina drömmar och växer med uppgiften.
    Nationaldagen firas på liknande sätt här och det har blivit en del gjort faktiskt. Snart cyklar vi ner till torget och lyssnar på stadsmusikkåren.
    Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin