måndag 17 juni 2013

Sommar på Prästgården

Önskar jag hade sommarlov precis som barnen, att sova tills man vaknar utvilad och glad (även om jag i dag skickade upp dottern på hennes rum för att börja om dagen på bättre humör), sommarlovsmorgon på TV, goda ostmackor och o'boy i en mugg, solstrålar som smiter in genom gardinerna. Härligt. 

Här hemma har det varit en ledig måndag, min helg på en vardag. Lite allvar har det funnits med i och med ett tre timmar långt möte med handledaren och en hjärna som kändes som mos efteråt, det var då jag blev extra glad att komma hem till färdig middag. Hade dock hellre tillbringat dagen i hängmattan eller solstolen med en bra bok och massor av goda jordgubbar... men men vad är inte morgondagen till för då?


Efter ytterligare några timmar framför datorn, med jämna avbrott för tråkgöra, tvätta, vika tvätt och städa en sjukt skitig tvättstuga (efter andra) så börjar jag ändå känna att jag till viss del varit så flitig i dag att jag kan få njuta av de goda gubbarna som finns i skålen på bordet. Sonen som älskar jordgubbar dök rätt i den efter middagen. Så det blir till att köpa nya imorgon.


Något annat som jag gillar med måndagar är att Hemmakväll kör med gratis utlåning av film så kvällens val blev filmen The Notebook, baserad på Nicholas Sparks roman med samma namn, en film som jag missade i den dimman  som följde av att vi fick tvillingar 2004, vet inte när den kom ut här i Sverige men det känns som om jag missat massor med bra filmer från åren 2004 - 2009, så har ni bra filmtips, dela gärna med er!

Vad gillar ni andra med måndagar?

Kram

4 kommentarer:

  1. Jordgubbar är så gott!!
    MUMS!
    Hur gillade du The Notebook? Det är en av karolinas stora favoritfilmer.
    Måste gå igenom ngn filmbank från de åren, och sen tipsa dig.
    Ha en bra tisdag.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh Annika, det var en helt underbar film, en sådan som ger mersmak, men så är det är ju ofta med hans filmer. Tar gärna emot tips.

    Kram

    Nettan

    SvaraRadera
  3. Jag är alltid svag för Nicholas Sparsks snyftare. Bäst är de i bokform. Synd att inte allt är översatt.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin