fredag 7 juni 2013

Galleri fredag - Grönt är skönt

Annika i Umeå är värdinna för juni månads Galleri fredag. Temat för dagen är Grönt är skönt, och nu är det verkligen grönt i Skåne och i Sverige. Härlig försommar, ljusa kvällar.  Mina bilder är från min morgonrunda, på sommaren gillar jag att komma ut tidigt medan det är svalt, för i dag ska det bli helt ok varmt i vår del av Skåne.



Dammen jag går förbi på min runda, speglar allt det gröna runt omkring.


Ljuvlig grönska blandad med det lila från syrenerna.



Den sista bilden har inte så mycket med grönskan att göra, utan mer att grinden är så oerhört vacker och jag fascineras av den när jag går förbi den på mina rundor.

8 kommentarer:

  1. Fint pch grönt och skönt.
    Vilken fin morgonpromenad!
    Ha en fin helg!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är sommargrönskan vacker! Jag gick också ut på promenad tidigt imorse innan det blev alltför varmt, men blev ändå svettig som bara den :-). Men det är skönt med sol och värme!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder även om de inte var helt och hållet gröna. Håller med dig om att grinden är vacker!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert Nettan! Älskade Skåne....så ljuvligt!

    Jag njuter extra mycket då det ösregnar här just nu. Men jag spelar skön musik och ska just värma på en soppa. Fredag är alltid fredag trots allt ;)


    Ha en skön helg finaste!

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Härlig morgonpromenad du gick! Och visst är grinden jättevacker!

    Jag vill också gå morgonpromenad, men de attans vildsvinen är ute och rör på sig i skogen då och jag tycker jag har träffat på dem vad jag ska nu! Måste väl hitta en annan runda att promenera just vid morgonstund:)

    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  6. Morgonpromenaderna är härliga - fåglarna sjunger och det är svalt. Och dofterna...

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Så vackert du har fångat den skånska sommaren Nettan och visst är det en helt fantastisk tid just nu. Helt magiskt! Och jag förstår att du njuter av dina morgonpromenader. Själv tar jag mig en tur i trädgården varje morgon och bara njuter av allt det vackra. :)

    Ta hand om dig du fina och ha en fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också den grinden.

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin