söndag 2 juni 2013

Snabba kast

Vissa dagar visar sig sommaren från sin vackraste sida, det är shorts och linne och flera grader över +20, nästa morgon när man vaknar är det dimma och höstkänsla. Ibland när vi diskuterar det svenska vädret kan det vara lyriskt, det vackra ljuset som växlar, alla växter, skir grönska, men sådana här grå dagar känns det som om det oftast bara finns en enda årstid.


Den kommande veckan tar skolan slut för den här terminen, två dagar på skolan och två dagar på VFU (ons-tors). Jag har dock långledigt innan arbetsstart på måndag och det känns skönt. På lördagen kommer sonen hem för sommarlov. Det ska bli härligt att träffa honom och se/höra hur han har utvecklats.

Nu med denna första helgen i juni rullar sommaren i gång, jag vet inte riktigt hur denna sommar kommer att bli, vad den kommer innebära för oss men det visar väl framtiden. Jag hoppas att jag har tiden att planera för ett spännande möte med människor jag vill träffa och umgås med. Jag hoppas att det blir en fin sommar med lata dagar på stranden, varvat med äventyr och upplevelser. Jag ser fram emot tre veckors gemensam ledighet jämfört med fjolårets då vi inte hade några gemensamma veckor alls. Och framförallt ser jag fram emot  att leva här och nu tillsammans med min fina familj, våra nära och kära och alla våra vänner.

Ha en skön juni!


Dagens bilder tumblr.com 

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag skriver verkligen som en kratta!!!!

    Jag tar det igen :)

    Jag tror den här sommaren blir bra Nettan! Det blir underbart att få mer tid, vara tillsammans, koppla av, vara spontan, här och nu. Hoppas såklart det blir soligt och varmt, det gör så mycket och det är fint att ha lite upptankning av sol inför hösten.

    Din bild är så vacker, ser magisk och trollsk ut!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Glass i stora lass ;-) Sommar! Sol blandat med regn. Gillar solen bättre ;-) Trevlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen du får till sommaren precis som du vill! Vädret kan vi inte påverka, men samvaron med de människor vi vill ha omkring oss kan vi råda lite mer över och vad skönt att ni får gemensam ledighet! Viktigt att ta vara på tiden tillsammans!

    Ja, det där vädret är verkligen skiftande och vi får göra det bästa av situationen. Det kan vara mysigt ibland, att få krypa upp i soffan och höra regnet strila - bara det inte blir så för länge!

    Ha en fin kommande vecka och sköt om dig, vännen!
    Kramar
    Suz

    PS. Och jag går här och grunnar på om det snart inte hade varit läge för en liten minibloggträff, vi är ju några stycken som verkar följa varandra utan att ha alltför stora geografiska sträckor mellan oss:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suz även mina tankar går i de banorna... Vi måste prata i hop oss om detta snarast! Jag har en plan kring det nämligen!
      Kramar

      Radera
  5. Jag hoppas också att den här sommaren ska bli så bra som du vill ha den.
    Annorlunda ja, men det kan nog gå bra.
    Vädret hoppas jag också ska få stå på er sida. DU är så värd en vacker sommar, och det är ni ALLA!!
    Familj och vänner är ju ändå det viktigaste.
    Kramar!!

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin