torsdag 6 juni 2013

Nationaldagsfirande

Parad genom byn till hembygdsgården. Jag har aldrig firat nationaldagen något speciellt. När jag var barn var det oftast en dag då vi slutade skolan. Som ung vuxen har jag varit på Skansen i Stockholm vid två tillfällen. I dag tycker jag att det egentligen är en dag som alla andra. Jag funderar på hur många det är som vet varför nationaldagen firas i dag? Om inte var det för att det var den 6 juni 1523 som Gustav Vasa valdes till kung.



Mannen min har varit flitig i dag och gjort i ordning vår härliga uteplats. Inget mer ogräs... eller?



Min fina lavendel växer så det knakar och den luktar ljuvligt!


Wille har lekt med en av sina klasskompisar som precis flyttat in till byn, och i hans mammas trädgård träffade jag på dessa stolta aklejor, underbart vackra. Tack för kaffet och barnen är ordentligt trötta nu!


Avslutar dagen ute i soffan tillsammans med härligt bubbel i glaset och i morgon är det en ny härlig dag!


1 kommentar:

  1. Vilken härlig Nationaldag ni hade Nettan och visst är det i det lilla som livet blir så stort. Solsken, ogräsrensad uteplats, lek med kompis, bubbel och bubblor. Livet är gott! :)

    Kram på er

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin