fredag 31 maj 2013

Galleri fredag - just nu

Å det var längesedan jag var tacksam för att det är fredag men i dag är jag det, jag behöver vilan och harmonin innan nästa veckas examination av projektplanen som inleder höstens stora arbete. Veckan som har varit har varit intensiv. Men just här och nu känns det som om att det blir bra.

Dottern önskade lackning så det har pågått just här och nu!



Idag är det sommar i vårt hörn av Skåne och det är ljuvligt, barnen har njutit i stora drag och jag också.


Ute blommar kaprifolen, och jag älskar dess doft. Så underbart att det kommer så många blommor då jag trodde att vintern gått för hårt åt den!


Min lilla lavendelplanta har fullkomligt exploderat de senaste veckorna och jag ser fram emot när den blommar!

Här hemma har det spelats SHM (Swedish House Mafia) på hög nivå samtidigt som jag jagat dammråttor och barnens alla pryttlar och pinaler, men nu är det helgfint och jag ska bara njuta av helgen!

Kram och trevlig helg

6 kommentarer:

  1. Härligt med lackade fredagsnaglar och kaprifol.
    Jag älskar också kaprifolens doft så ofantligt mkt.
    Njut av helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft en otroligt skön dag med strålande sol och värme. Men än dröjer det nog innan kaprifolen blommor här uppe hos oss. Skönt att ha en mamma som är manikyrist så man slipper betala dyra pengar. Det ser ut att bli fint med silverlack så småningom.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härligt somriga bilder :)
    Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Blommar er kaprifol redan! Våra är endast i knopp än så länge, har med en på bild i dagens inlägg. Men de är underbara och vilka dofter de ger, speciellt en skön sommarkväll:)

    Låter som om du har/haft en väldigt intensiv period, både med skola och rent allmänt i livets berg- och dalbana. Hoppas du tar hand om dig riktigt ordentligt och tar varje chans till vila!

    Sköt om dig, vännen!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder Nettan och härligt att läsa om er sköna dag med blommor, fina naglar och SHM!

    Vi har haft en dag på stranden....det bränner lite på näsan ;)

    Stor kram finaste du!

    Lotta

    SvaraRadera
  6. visst är Kaprifolen underbar, en sådan lustig liten blomma, och så
    underbart vacker.
    Juni är ju en härlig månad, bara man hinner med.
    en stor kram från Hajan

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin