onsdag 7 augusti 2013

Semester, möten och ljuvliga stunder


Semester gör livet okomplicerat eller hur? I varje fall bitvis eftersom en viss semesterlunk infinner sig. I år har vi verkligen haft tur, både i att vi fick ha tre gemensamma veckor mannen och jag och sedan detta otroliga väder. Vackra, vackra sommaren och Skåne som visar sig från sin absolut bästa sida. Barn som sover länge på morgonen, böcker som blir lästa, och själen som fylls av glädje och energi för att klara hösten. Underbart!

I går var jag i väg på något så otroligt kul, jag fick chansen att möta två underbara kvinnor, mitt i livet, Suz som bloggar på  Var dags saker och Lotta  som bloggar på Min plats i solen. Vi hade länge mailat om att träffas och nu var det dags. Vi träffades (för mig) nästgårds på Tirups Örtagård och aldrig har fem och en halv timme gått så snabbt, mycket prat, skratt och så klart fotografering. Fem och en halv timme med dessa två kvinnor var fantastiskt, sådan livsglädje, och så mycket som vi hann avhandla under dessa timmar. Ni är helt otroliga! 




Tirups Örtagård då, en oas helt klart med otrolig charm, go fika och mat. Jag åt en fantastiskt god tomatsallad (även om caféet valde att kalla den för grekisk sallad). Vi gick runt i både trädgårdshandeln och butik, och tänk om man hade obegränsat med tillgångar i bland vad kul det hade varit men samtidigt så ska det komma in nya saker här hemma måste något annat vandra vidare så det så!


Även om sommaren har gått vidare in i augusti så är det nu ok för min del, jag har verkligen njutit av mina lediga veckor, det har varit många ljuvliga stunder, och känner att jag snart är redo för en ny termin. Sonen som har sommarjobbat i grannkommunen känns också redo för en ny termin på musikhögskolan i Ingesund, och allt vad som ska gås igenom där. De små ser fram emot att börja trean och visst är det lite pirrigt i deras magar. Men på det stora hela så känns det som om en spännande höst väntar med massor av utmaningar. Och visst låter jag ett fönster stå öppet mot nya möjligheter och allt det oväntade som ligger framför oss denna höst!




Så det är med tillförsikt jag ser fram emot de kommande månaderna studier och vardagsliv och studierna ska bli spännande, även om det är mycket som ska göras! Men än ska jag njuta av fina lata sommardagar i nästan två veckor till innan vardagen kör igång igen! Må väl.



5 kommentarer:

  1. Ni har verkligen haft så fint väder.
    Det känns som om alla är nöjda med sommaren, och dess väder. DET är ju ljuvligt!
    Kul med bloggträff. Älskar sådana. Dessa två bloggar läser jag inte, men jag ska titta in hos dem nu :-) Kul med lite nya tips.
    Härligt att du har två veckors semester till.
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Å, hade velat vara med er! Vad härligt att ses, på riktigt. Du, Suz och Lotta. Kan bara tänka mig! Härliga samtal, skön inspiration, lycka att ha fina vänner nära.


    Läste del ll av din reseberättelese. Vilken skillnad ändå att se bilderna från Prora, så tydligt märkt av efterkrigstiden. Förstår hur det kändes och jag delar dina tankar om att se något som känns övergivet, utan liv.
    Fint berättat av dig!


    Underbart att ni haft så skön sommar Nettan och toppen med ledighet kvar också.

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Rätt tänk, att låta ett fönster stå på glänt inför höstens spännande möjligheter. Önskar dig all lycka.

    SvaraRadera
  4. Tack, Nettan! Fina du, så otroligt kul att få träffas i verkligheten:) Och verkligen, timmarna bara försvann! Ja, något höstfik med lite boksnack och massor av te - det blir planen:)

    Att låta fönstret stå på glänt för nya möjligheter, det låter väldigt klokt och spännande! Jag hoppas det kommer alldeles precis de rätta sakerna i din väg.

    Ha nu en superskön helg!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
  5. Tusen tack rara Nettan för härliga timmar på Tirups Örtagård! :) Vilken dag! Så vansinnigt roligt att träffa dig och Suz ansikte mot ansikte. Att få krama om er och sitta ner och äta och prata timme efter timme. Jag har en känsla av att vi kunde ha suttit där tills nästa dag om de hade låtit oss. ;) Så vansinnigt roligt!

    Och i höst träffas vi igen. På ett fik någonstans och pratar bort fler timmar. Om boken och livet. :)

    Fönster på glänt låter som en strålande idé tycker jag. Livet blir så mycket roligare då.

    Kram på dig du fina och tack för en härlig dag♥

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin