onsdag 21 augusti 2013

På en gata i stan...




... ligger ett teatermuseum, och i helgen kunde vi inte låta bli att gå förbi där på väg till bilen efter att vi tillbringat några timmar på Malmöfestivalen. Teatermuseet ligger mitt emot Malmös gamla Hippodrom, som numera är en teater. Att då på andra sidan gatan få se dessa fönster tilltalade mig otroligt mycket. Under Malmöfestivalen finns det mycket att göra, lyssna, se och prova.


På en cykelkärra med ett gammalt piano och gamla slagdängor kan man få många människor att le stort. Det är det här jag verkligen gillar med Malmöfestivalen. Galet kul!

Nu är vi ju mitt i första arbetsveckan av två och ja vad ska jag säga och skriva, tycka och tänka då det skrivs om vården i princip dagligen. Barnsjukvården är inte skonad, så mycket kan jag skriva och jag inser att för att orka så måste det finnas balans och jag är livrädd för att mista balansen, vill inte göra det igen! Det kostar alldeles för mycket och då handlar det inte bara om ekonomi, utan om andra kostnader.

Nu väntar en intensiv helg runt hörnet, stora flyttlasset går till det Värmländska skogarna och för ett år till på Musikhögskolan i Ingesund, spännande, roligt och omtumlande.

Det lär bli en del bilder på instagram, inte så mycket blogg under helgen men sen kan det nog bli ett och annat inlägg då en lugn vecka med förberedelser för studierna tar vid!

Kram

3 kommentarer:

  1. Så fint teatermuseum! Verkligen sött, härligt att ett sådant!

    Jag ser att det är förändringarnas tid nu inför hösten...nu drar det igång igen. Ett nytt läsår väntar, så spännande.


    Ska hålla utkik på Instagram!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Malmö lever verkligen upp under festivalen. Hela stan sjuder av liv, värme och stolthet. Härligt! :)

    Ta hand om dig vännen, njut av dessa sista sensommardagar med sonen hemma och ha en trevlig resa upp till Värmland i helgen. En spännande höst väntar er alla. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lycka till med flyttningen och var rädd om dig så du kan hålla balansen. Kram

    SvaraRadera

En rad eller två uppskattas alltid, kul att just du tar dig tid!♫♪♫

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin